מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

כל המידע על הליך שיקום מבנה

הליך שיקום מבנים הינו מלאכת מחשבת המצריכה טיפול עומק הן ביסודות המבנה והן בנראות החיצונית של המבנה. אם בעבר מבנה העובר הליך שיקום היה לרוב מבנה ישן ורעוע הרי שכיום, הליך השיקום הפך לצערנו שכיח יותר והוא מתבצע באופן טבעי לאחר פגעי מזג אויר קשים, כגון הצפות, שריפה במבנה, שברים כתוצאה מפגיעת טילים, רעידות אדמה, תאונות שונות ועוד. בעת האחרונה אנו נחשפים בתקשורת למקרים רבים של דירת מגורים עם מרפסת שקרסה, בית בבניין דירות שנפער בו בור באדמה, טיל שחדר לגג מבנה, מסעדה הרוסה עקב רכב שעשה פניה לא נכונה, בניינים שלמים שהוצפו במי גשמים וזקוקים לתיקון ולעבודה יסודית של שיקום למבנים מסוכנים. בכל מקרה של הרס מבנה, נדרש לבצע בדיקה מקיפה טרם התחילת הליך השיקום. יש לבדוק את כלל היסודות, לוודא שאלו עומדים על תילם ולחזק אותם בצורה מקצועית ורק לאחר מכן להמשיך לשאר המבנה.

כמה יעלה לעשות הליך שיקום מבנה בבניין שלנו.

מחיר שיקום מבנה אינננו עם תג מחיר אחיד, הוא תלוי בעומק הבעיה, במפגעים המצריכים תיקון ורק לאחר בחינה מלאה של כלל המבנה וצרכי השימוש בו, תחליט חברת השיקום באיזה דרכים ופעולות יש לנקוט על מנת לשקם את המבנה: כחלק מהתהליך חברת השיקום תבצע חיזוק של היסודות והמרפסת במידה ויש, חיזוק ובנייה של גגות, איטום וסתימת סדקים, שיפוץ אסתטי מאסיבי לכל חלל הדירה.

האם ניתן להמשיך להתגורר בבית בזמן הליך השיקום?

ההנחיה הגורפת היא לא, ברוב המקרים, בניין העובר הליך שיקום מאסיבי, הינו אתר בנייה עם סכנות ואתגרים עוד טרם תחילת עבודת השיקום, כך שלהתגורר במבנה יכול להיות סכנת חיים גם ללא הפיכתו לאתר בניה, אך ברגע שמתחילים את העבודה והמקום נראה כאתר בניה וודאי שלא ניתן להמשיך להתגורר בו.

מה המטרה של הליך השיקום? והאם כדאי לי בכלל להתחיל?

ביצוע עבודות שיקום במבנה בחלק גדול מהמקרים הינו הליך הכרחי וחיוני לשם המשך שימוש תקין במבנה, מבנים העוברים הליך שיקום, אינם מבנים עם קצת לכלוך על הקירות, מדובר במבנים שאינם בטוחים ועל מנת להפוך אותם למבנים תקינים ובטוחים חובה לבצע עבודות מקיפות ויסודיות במבנה.

כיצד עובד התהליך?

בתחילת התהליך יועץ מקצועי ומוסמך מטעם החברה המבצעת יבצע הערכה של הנזק ובדיקה מקיפה של כלל המבנה, במידת הצורך הוא ישתמש במומחים שונים, היועץ יעריך את היקף העבודה והנזק הקיים, יש לקחת בחשבון כי בחלק גדול מהמקרים “רב הנסתר על הגלוי” בעל המבנה יכול לחשוב כי כל שנדרש הוא צבע וקצת טיח על הקירות ואם אכן יבצעו זאת הוא יקבל מבנה חדש ויפה אך המבנה לא באמת יהיה משוקם, שיקום בניין מאסיבי כולל עבודה יסודית גם על היסודות וגם באזורים שכלל לא גלויים לעין.

חיזוק אבן ושיש והחלפת אריחים בגובה

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן