מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

חיזוק מעטפת בניין

אם חשבתם כי שיקום מעטפת בניין ושיפוץ בניין חיצוני הם אותו הדבר, אתם טועים. בעוד ששיפוץ בניין חיצוני מתייחס לתיקון תקלות שונות והשבחת ערך הנכס, הרי כשמדברים על שיקום מעטפת בניין מתכוונים בראש ובראשונה לשיפוץ שנועד לחזק את המבנה עצמו.

חיזוק מבנה כחלק מתהליך שיקום מעטפת בניין

בעת שיפוץ רגיל עושים שינויים המשפרים את הנראות של הבניין, אך בעת שיקום מעטפת בניין יעשו תיקונים חיצוניים ופנימיים כגון:

  • איטום סדקים
  • חיזוק מדרגות ומעקות
  • חיזוק עמודי הבניין
  • הנחת שכבת אספלט חדשה בחניה
  • איטום הגג

כמובן שזוהי רשימה חלקית ובכל בנין ידרשו תיקונים ושיפוצים שונים בהתאם למצבו הכללי, לכן חשוב לקבל הצעת מחיר מפורטת מקבלן השיפוצים.

איך לבחור קבלן לביצוע עבודת שיקום מעטפת בניין

דיירים המתחילים בפרויקט שיקום מעטפת בניין צריכים להבין כי מדובר בעבודת שיפוץ שתמשך מספר חודשים ולכן מומלץ לבחור חברת שיפוצים שנותנת את כל השירותים תחת קורת גג אחת. כמו כל קבלן שיפוץ אחר, חשוב לבדוק את חברת השיפוצים ואת אנשי המקצוע לפני שמתחילים לעבוד בשטח הבניין:

ליווי מהנדס בניה   עבודות שנועדו לשיקום מעטפת בניין מחייבות לקבל אישור מאת מהנדס בניה. המהנדס עובד בצמוד עם מנהל האתר או כל נציג אחר של חברת השיפוצים בבניין ומוודא כי העבודות נעשות בהתאם לתקנות הבניה ולחוקי הבנייה.

ותק ומקצועיותבחרו בקבלן מבצע בעל ניסיון בעבודות שיפוץ מעטפת בניין הדומות לבניין שלכם. ככל שהחברה עשתה יותר פרויקטים, כך גדלים הסיכויים לקבל עליה יותר המלצות ולראות את התוצאות בעיניים. שיחה עם לקוחות לשעבר, בייחוד בפרויקטים גדולים כמו שיפוץ מעטפת בניין, תעזור לכם  להתרשם מנראות מעטפת הבניין גם כמה שנים לאחר סיום השיפוץ.

רישום בפנקס הקבלנים – כל חברת שיפוצים או קבלן שיפוצים צריך להיות רשום בפנקס הקבלנים. הרישום בפנקס מעיד כי הם קיבלו ממשרד הבינוי והשיכון את כל האישורים המעידים כי הם מהנדסים, הנדסאים או מנהלי עבודה מוסמכים לביצוע העבודה.

אחריות – וודאו כי חברת השיפוצים או קבלן השיפוצים מעניק לכם אחריות על השיפוץ שנעשה. לרב, עבור שיקום מעטפת בניין ניתנת אחריות לטווח שבין 3 עד 5 שנים מסיום הפרויקט.

חדשנות בביצוע שיקום מעטפת בניין

אם בעבר נאלצו הדיירים לסבול מפיגומים המקיפים את הבניין במשך חודשים רבים, הרי שכיום בעזרת שיטות חדשניות ניתן לבצע עבודות שיקום מעטפת בניין בצורה מהירה. אחת משיטות אלה, היא עבודת סנפלינג של אנשי מקצועי מיומנים. בעזרת כבלי סנפלינג ארוכים יורדים אנשי מקצוע מוסמכים מהגג אל הקומות השונות ומבצעים בהן פעולות איטום ושיפוץ בהתאם לנדרש, ביניהן תיקון סדקים, החלפת אריחי חיפוי שנפלו ואף ביצוע עבודות ריתוך במידת הצורך ועוד.

שיקום מעטפת הבניין מחיר?

המחיר לשיקום מעטפת הבניין יורכב מכמה פרמטרים אשר ישפיעו על עלות הפרוייקט, האם מדובר במשהו נקודתי כגון ביצוע עבודת טייח במעטפת הבניין, או שמדובר בשיקום של כמה מרכיבים כגון:איטום סדקים, חיזוק עמודיי הבניין, חיזוק המדרגות והמעקות, החלפת מרזבים, איטום הגג, או הנחת שכבת אספלט בחנייה. ככל שמעטפת הבניין פגומה יותר, ייתכן שיותר מרכיבים חיצוניים בבניין יזדקקו לשיקום ובכך יושפע המחיר על שיקום מעטפת הבניין.
ההחלטה אלו רכיבים רוצים לשקם, ומה דרוש לשקם בדחיפות, נתונה בידיי הדיירים וועד הבית, אלא אם כן מדובר במבנה יישן ומהנדס מטעם העירייה דרש שיקום מיידי של מעטפת הבניין.

מעטפת בניין - עבודות שיקום

מהי מעטפת המבנה?

מעטפת הבניין כוללת בתוכה את השלד החיצוני של הבניין,וכל המרכיבים אשר נמצאים בחזית הבניין, האריחים החיצוניים, שכבת הבטון החיצונית של המבנה עד לשכבת הטיח הפנימית, חדר המדרגות,עמודי הבניין, מרפסות, גג, סורגים מעקות הבניין, האינסטלציה החיצונית של המבנה, צינורות מזגנים, שבילי גישה לבניין ועוד…אך אלו הם האלמנטים הבולטים במעטפת החיצונית של הבניין.

איטום מעטפת בניין

בימים גשומים נוצרים רטיבות ונזילות בתוך מבנים, רטיבות במבנים אינו דבר אשר כדאי להקל בו ראש עקב כך שרטיבות גבוהה יכולה לפגוע במבנה, וכמובן גם ליצור עובש בקירות המבנה. בחלק רב מהמקרים הרטיבות מגיעה ממעטפת הבניין, איטום מעטפת הבניין באופן מיידי לאחר זיהוי רטיבות או נזילה לתוך המבנה יכולה לחסוך הרבה כאב ראש וכסף, במידה והרטיבות תתפשט במבנה.

שיקום ושיפוץ מעטפת הבניין להעלאת השווי של הנכס

ככל שחולף הזמן נוצר בלאי טבעי במעטפת החיצונית של הבניין, הבלאי במעטפת הבניין משפיע באופן ישיר על שווי הנכס וככל שיש יותר מרכיבים ישנים
אשר משפיעים על איכות הנכס, ונראות הנכס כך יושפע גם המחיר של הנכס.סדקים בקירות, חדרי מדרגות ישנים, אריחים לא תקינים, מעקות מתקלים, או שבילי גישה לא תקינים. כל אלו מורידים מערכו של הנכס, לכן תהליך של שיקום מבנים מאוד נהוג בימינו, במטרה לאיכות חיים טובה יותר לתושביי הבניין, אך גם להשבחה, ולהעלאת ערך הנכס.

באנר ליצירת קשר לעבודות שיקום מעטפת בניין
שיקום מעטפת בניין

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן