מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

איטום זיפות גגות

קיימות מספר שיטות לאיטום גגות לקראת עונת החורף והגשמים ואחת מהשיטות הנפוצות בישראל היא כמובן איטום גגות בזפת. מי שבוחר לזפת את הגג יכול לבחור בין שתי שיטות זיפות:

  • איטום גגות בזיפות חד שכבתי –  לאחר הניקיון של הגג, מיישמים שכבת זפת יחידה.
  • זיפות גגות דו שכבתי – זיפות הגג עם שתי שכבות מעניקה הגנה טובה יותר בפני חדירת מים. בשכבה הראשונה מיישמים זפת על הגג, לאחר הייבוש שנמשך כארבע שעות, מניחים שכבת אריג עשויה מפיברגלס או מאינטרגלס ואז מיישמים שכבת זפת נוספת.

בשתי השיטות, לאחר ששכבת הזפת השנייה התקררה, מורחים שכבת סיד לבנה המגנה על הזפת מפני חום השמש.

כמה יעלה זיפות גגות?

מחיר זיפות גגות נקבע לפי מטר רבוע והעלות נעה בין תהיה בין 30-50 ₪ למטר רבוע. מלבד עלות החומרים והעבודה, קיימים שני קריטריונים נוספים שישפיעו על מחיר האיטום בזפת:

  • מידת הנגישות אל הגג – ככל שיהיה קשה יותר להגיע אל הגג (אין מעלית, מגדל רב קומות, הבאת מנוף מיוחד) כך יעלה מחיר העבודה.
  • פינוי הגג – היות ולא עושים כל שנה תיקוני איטום לגג, הוא הופך עם השנים לסוג של מזבלה המכילה שאריות חומרי בניה, ברזלים ומתכות שצריך לפנות כדי לאפשר ניקוי של הגג והכנתו ליישום הזפת.

מה היתרונות של זיפות גגות?

כמו לכל שיטת עבודה, לזיפות גגות יש יתרונות וחסרונות. אם אתם תוהים מדוע לבחור בזיפות הגג דווקא, לפניכם כמה מהיתרונות המובילים:

  • מחיר משתלם – בשיטה זו חומרי הגלם נחשבים לזולים יותר בהשוואה לחומרי איטום אחרים. כתוצאה מכך שיטה זו לאיטום הגג נחשבת למשתלמת יותר ביחס לשיטות אחרות. 
  • תוצאות ברמה גבוהה – זפת הוא חומר שמתקשח לאחר הייבוש וניחן בעמידות גבוהה. כאשר הוא מיושם נכון ונעשה שימוש בחומר איכותי, האיטום יספק שכבת הגנה מעולה וחזקה לגג. 
  • יישום מהיר – זיפות גגות זו שיטת איטום מהירה, הדורשת לשפוך את הזפת בצורה אחידה על הגג. כאשר היא מבוצעת על ידי קבלן איטום מומחה, היישום יהיה מהיר ואחיד. 
  • יעילות גבוהה – מדובר בשיטת איטום יעילה אשר תשמור על הגג יבש ומוגן, תמנע עובש, כתמי רטיבות או התקלפות של הצבע והטיח. מה גם שהזפת ישמור על אקלים מיטבי בפנים הבית. 

חיסרון בשימוש בזפת

אם בכל זאת אתם בוחרים בזיפות, לאחר שהבנתם את היתרונות, חשוב גם לעמוד על החסרונות של חומר זה, כדי להגיע להחלטה המתאימה ביותר עבורכם:

  • תחזוקה גבוהה יותר – זפת זהו חומר אשר מתבלה מהר יחסית, על כן הוא דורש תחזוקה לעיתים קרובות. על פי מומחים ההמלצה היא לבצע זיפות מחדש כל שנתיים שלוש, בהתאם למזג האוויר ורמת הבלאי. לכן כדאי להזמין מומחים שיבדקו את הגג אחת לשנה. 
  • צבע שחור מושך חום – הזפת בצבע שחור וכאשר מיישמים אותה על הגג, היא תספוג את קרני השמש, מה שיוביל לטמפרטורה חמה בתוך הבית. לכן אי אפשר להשאיר את הזפת בצבעה הטבעי ויש לסייד את הגג בצבע סיד לבן כאשר החומר מתייבש.
  • מפיץ ריח לוואי – במהלך האיטום יש לחמם את הזפת, מה שמוביל לריח לוואי לא נעים. עם זאת הריח הרע ילווה רק את תהליך האיטום עצמו בפועל, כאשר יום למחרת כבר יתפוגג, והגג שלכם יהיה אטום לחלוטין. 

מה כדאי זיפות גגות או יריעות ביטומניות?

לאחר שהזפת מתייבשת, היא נוטה להתרחב ולהתכווץ בהתאם למזג האוויר ונוצרים בה סדקים ושברים. התחזוקה השוטפת והתיקונים הרבים, אילצו את ועדי הבתים ובעלי הבתים הפרטיים למצוא פתרון יעיל יותר ועמיד יותר המתאים לשמש הישראלית החמה – יריעות ביטומניות.

אלה יריעות עשויות פלסטיק או גומי בעובי של 5 מ”מ בעלות עמידות גבוה בפני טמפרטורות גבוהות וחדירת מים. היריעות נותנות הגנה לגג לאורך שנים ואינן דורשות תחזוקה שוטפת. אך יתרון זה בא לידי ביטוי במחיר למטר שלעומת העלות של הזפת הזולה עומד על 60-100 ₪ למטר רבוע. 

מתלבטים? אנו נשמח להגיע אליכם ולעזור לכם לבחור את פתרון האיטום הטוב ביותר עבור הגג שלכם!

בחירת קבלן לביצוע איטום גגות בזפת

מכיוון שהנזילות וחדירת מים מהגג אל המבנה הוא לא נושא שרוצים להתעסק בו בכל שנה שוב ושוב, מומלץ לבחור בחברת איטום בעלת אישורים ותעודות בעלי תוקף לבצע את עבודת האיטום. לדוגמא, תעודת אוטם מורשה מאת מכון התקנים.

חשוב שתהיה בידיכם הצעת מחיר מפורטת שתסביר מהם שלבי העבודות, מהם החומרים בהם יעשה השימוש (כמויות), לוח זמנים על פי שלבים, תאריך סיום וכמובן פירוט תנאי התשלום. ומעל לכל חשוב לוודא כי קבלן האיטום מעניק אחריות על האיטום במקרה ומתגלות בעיות נוספות בגג לאחר שסיים את העבודה.

מרום, מומחים לזיפות גגות

אם רוצים שאיטום הגג על ידי זיפות יתנהל על הצד הטוב ביותר, והחומר ייושם בצורה מקצועית, יש לבחור בקבלן מורשה לעבודות איטום. חברת מרום שיקום ואיטום מבנים בע”מ בעלת ניסיון רב בתחום של איטום ושיקום מבנים ומנוסה גם בעבודות גובה. 

החברה מספקת שירותי איטום בסטנדרטים הגבוהים ביותר, בפריסה ארצית, בעזרתם של קבלי איטום רשומים ומורשים בעלי ניסיון רב. צוות החברה מתמחה בכל סוגי האיטום, ומחויב לבצע זיפות גגות בצורה מקצועית, תוך שימוש בטכניקות עבודה מתקדמות וחומרי האיטום הטובים ביותר ועם מתן אחריות מלאה על כל עבודה, לשקט הנפשי שלכם!

עם ניסיון של שנים ומעורבות בפרויקטים רבים ומגוונים, עבודה מקצועית בהתאם לכל החוקים והתקנות ושימוש בטכנולוגיות חדישות, איתנו אתם יכולים להיות בטוחים שהגג שלכם נמצא בידיים טובות! מוזמנים לפנות אלינו לתאום פגישת ייעוץ או לקבל הצעת מחיר עדכנית!

איטום גגות בזפת

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן