מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

איטום גג בטון

לקראת החורף עולה השאלה – האם נגלה דליפות ונזילות מהגג? ממש כמו בפרסומות שאומרות “הכן רכבך לחורף” גם אנחנו במרום איטום אומרים – הכינו את הגג לחורף ובצעו כבר בימי הקיץ איטום גג בטון. מדוע? מפני שבקיץ החום הכבד והשמש הישירה גורמים לחומרי העבודה להדבק ולהיצמד טוב יותר לבטון ואתם יכולים לעבור את החורף בשלום.

כיום, קיימות שתי שיטות עיקריות לביצוע איטום גג בטון ביעילות:

איטום גג בזפת

על הגג פורסים יריעות פלסטיק ועליהן מורחים זפת חמה. לשיטה זו שני יתרונות עיקריים: מהירות העבודה ומחיר זול. אך החיסרון באיטום גג בזפת הוא שצריך לבצע תיקונים לעיתים קרובות מאוד כי בשמש החמה הזפת נוטה להתכווץ ולהתרחב ונוצרים סדקים הדורשים לחדש את האיטום מדי שנה. לאחר תהליך הזיפות תצטרכו לבצע סיוד לגג אותו תצטרכו לחדש בכל קיץ, דבר שיגרור עלויות נוספות.

איטום גג בטון ביריעות ביטומניות

על הגג פורסים יריעות ביטומניות העשויות מפלסטיק וגומי בעלות עובי של 4מ”מ או 5 מ”מ. בעזרת מבער מיוחד מלחימים את היריעות לגג ומבצעים את האיטום. קיימים שני סוגים של יריעות ביטומניות:

יריעה מסוג – APP הנפוצה ביותר בישראל היות והיא בעלת עמידות גבוהה לשמש החזקה ולחום הישראלי.

יריעה מסוג  – SBSהשימוש ביריעה אינו מתאים לגגות כי חום השמש פוגע באיכות האלסטית של היריעה ועלולה ליצור סדקים. יריעה כזו מתאימה לאיטום מקלטים, מרתפים או גגות במקומות בעלי מזג אויר קר.

היתרון באיטום גג בטון בעזרת יריעות ביטומניות הוא העמידות לאורך שנים, מצד שני החיסרון הוא שצריך לבצע עבודת הכנה מקדימה על הגג בכדי לפרוש את היריעות על הגג כגון הרמה או הזזה של דודי שמש, כבלים ושאר מתקנים הנמצאים על הגג.

 

למרות זאת, איטום גג בטון באמצעות יריעות ביטומניות היא השיטה הנפוצה ביותר בישראל.

 

כמה יעלה איטום גג בטון?

מחיר איטום גגות נקבע לפי מטר רבוע והוא משתנה בהתאם לשיטת האיטום בה בחרתם ובהתאם לחומרים בהם השתמשתם.

עלות איטום גג בטון בזפת למ”ר תהיה בין 30-50 ₪ למטר ואילו עלות איטום גג בטון ביריעות ביטומניות תהיה בין 65-100 ₪ (תלוי בעובי היריעה שתבחרו).

אך מלבד עלות החומרים והעבודה, קיימים שני גורמים נוספים המשפיעים על המחיר:

גישה קלה אל הגג – ככל שיהיה קשה יותר להגיע אל הגג, כך יעלה מחיר העבודה (אין מעלית, בנין רב קומות, יש צורך במנוף).

הכנת הגג – במקרים רבים הגג מכיל שאריות חומרי בניה, ברזלים ומתכות המצריכים פנוי לצורך האיטום. מחיר פינוי הגג והענתו לאיטום נע בין 500-1500 ₪ .

איטום עם יריעות ביטומניות

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן