מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

איטום גג איסכורית

איסכורית היא פח גלי המשמש כחומר בניה זול ופשוט עבור גגונים, פחונים, גדרות,מרפסות ומבני תעשייה. האיסכורית עשויה ממתכת חסינת אש עם רמת בידוד גבוהה מחום וקור ולכן היא מהווה חומר אידיאלי לבניית גגות קלים אך חזקים. כמו כל גג אחר, מומלץ שגם האיסכורית תעבור טיפול איטום גג שימנע דליפת מי גשמים.

קיימים כיום שלושה דגמים נפוצים:

  1. דגם גלית עשוי מפלדה חזקה מאוד, אך קלת משקל
  2. איסכורית מדגם דלתא בעלת עובי דק שיכול לשאת משקל כבד
  3. דגם אלפא בעלת אסטיקה גבוהה ומשקל נמוך

 איך אוטמים גג איסכורית?

הרכבת האיסכורית נעשית על ידי הלבשת לוחות מתכת בחפיפה זה על גבי זה וחיבורם אל עמודי התמיכה על ידי הברגה.למרות שלוחות המתכת נחשבים לחסינים בפני חדירת מי גשמים, אלה עדיין יכולים לזלוג בין הרווחים שבין הלוחות ובין חיבורי הברגים.

כדי  להתחיל את איטום גג האיסכורית צריך קודם כל לנקות את הגג משאריות לכלוך, אבק וחלודה. במידה ולוחות האיסכורית לא יהיו נקיים חומרי האיטום לא ידבקו כמו שצריך ומהר מאוד שוב נצטרך לבצע איטום גג.

לאחר שהלוחות נקיים נמרח בין המרווחים שביניהם ובנקודות ההברגה חומר הנקרא מסטיק פוליאורטני. לאחר שהוא התייבש, נמרח על גג האיסכורית חומר איטום נוסף מסוג אפוקסי. החומר האפוקסי משמש כחומר מקשר בין לוחות האיסכורית ובין חומר האיטום.

קיימים שלושה חומרים עיקריים איתם ניתן לבצע איטום גג איסכורית בהתזה או מריחה על גבי הלוחות:

  1. חומר איטום אקרילי – נוח מאוד לעבודה, מתייבש במהירות וידידותי לסביבה. בעל צבע לבן שאינו דורש שכבת סיוד נוסף להגנה מפני השמש.
  2. חומר איטום פולימרי – בעל יכולת הדבקות חזקה למשטחים, מתייבש במהירות ועמיד בפני שינוי טמפרטורה.
  3. חומר איטום פוליאוריטני (היקר יותר מבין השלושה) – מתייבשים במהירות ומתאימים לכל סוגי הגגות. יש להם יכולת הידבקות גבוה לסוגי משטחים שונים ולאחר המריחה הם מתפשטים על גבי המשטח וממלאים את הרווחים, הפתחים והחללים שבגג. .

במידה והחומרים האלה לא תיקנו את הבעיה ונראה שהנזילה נמשכת, אפשר לבצע גם איטום באמצעות יריעות פלסטיק (ביטומניות), אך העבודה תמשך זמן רב יותר והעלות גבוהה יותר.

כמה זה עולה?

המחיר מחושב לפי מטר רבוע ומכיון שאיסכורית מיועדת לקירוי של שטחים קטנים לרוב מחירו של איטום גג איסכורית אינו יקר והוא נע בין 50-70 ₪ למ”ר. כמובן שהמחיר משתנה בהתאם לחומרי האיטום , הקבלן שמבצע את עבודת האיטום ועוד. לפרטים וקבלת הצעת מחיר מדוייקת צרו עמנו קשר

איטום עם יריעות ביטומניות

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן