קבלן רשום מס' 36727

שיפוץ בניינים – כמה עולה שיפוץ בניין משותף, חזית בניין או בניין ישן?

הסיבות העיקריות לחשיבות של איטום מבנים הן:


רוב הדיירים המעוניינים לבצע שיפוץ חיצוני בבניין משותף ישן, עושים זאת מכמה סיבות: בלאי טבעי במראה החיצוני של הבניין, נפילת אריחי חיפוי במקומות שונים, סדקים בקירות החיצוניים של מעטפת הבניין, נזקי לחות וכמובן הרצון להעלות את ערך הדירות. עלות שיפוץ בניין משותף ישן יכולה להיות גבוהה, ולכן רוב בעלי הדירות נמנעים מלעשות שיפוץ בבניינים חיצוניים או מנסים לדחות את השיפוץ של הבניין המשותף כמה שניתן היות והם מפחדים מסכסוכי שכנים, רעש אבק ולכלוך, אבל לא כל שיפוץ בבניין משותף חייב להיות שיפוץ בניין גדול ומסובך.

קיימים כמה סוגים של שיפוץ בניין חיצוני

שיפוץ בניין חיצוני כללי – בשיפוץ מסוג זה משפצים את כל חלקיו של הבניין החל מהגג ועד החניות. השיפוץ יכלול טיפול ותיקון של הצנרת חיצונית (מרזבים, ניקוזים ובורות ביוב), צביעה ואיטום של הקירות וכמובן תיקון החניה. יש בניינים שאף ישדרגו את מראה הלובי ואת תיבות הדואר. על מנת לבצע שיפוץ בניין ישן יותקנו מסביב לבניין פיגומים או יעשה שימוש בבמות הרמה שיעברו בין הקומות, בהתאם להתקדמות השיפוצים. לרוב, ימשך שיפוץ בניין משותף מספר חודשים ולעיתים הוא יכול להימשך גם שנה (כמובן שמשך העבודה תלוי בגובה הבניין, בתיקונים הנעשים ובתנאי מזג האוויר).

שיפוץ בניין חיצוני חלקי – בשיפוץ מסוג זה מתקנים בכל פעם בעיה אחרת, כך שמשך התיקון הוא לרב קצר יותר, פחות מלכלך ופחות מרעיש לשכנים. אחד מהתיקונים הנפוצים בשיפוץ בניין חיצוני חלקי הוא איטום סדקים, אשר נעשה בקלות, במהירות וללא רעש ולכלוך היות ואנחנו משתמשים באנשי מקצוע הגולשים בשיטת הנספלינג מהגג ולא עובדים על פיגומים.

 

שיפוץ בניין חיצוני נקודתי – בשיפוץ כזה מתקנים אזור נקודתי או בעיה נקודתית לדוגמא טיפול בסדקים והסרת סכנה מבטונים וחיפויים סדוקים. גם במקרה זה ניתן לבצע את התיקון על ידי אנשי מקצוע הגולשים בשיטת הנספלינג  מהגג. הם יכולים לטפל בבטונים וחיפויים סדוקים על ידי איטום הסדקים, החלפת אזורים פגועים, וחיזוק המבנה – ובכך להסיר את הסכנה ולמנוע הישנות של בעיות מבניות.

הסכמת דיירים לפני שיפוץ בניין חיצוני


כאשר רוצים לעשות שיפוץ בניין חיצוני או נקודתי, לרב לא צריך קבל את אישור כל הדיירים. וועד הבניין מנהל את אופן ביצוע התיקון ובוחר את החברה המבצעת כראות עיניו. אך כאשר נערכים לקראת שיפוץ בניין חיצוני כללי יש לכנס אספת דיירים המפרטת מהם התיקונים או השיפורים שיש לערוך במסגרת השיפוץ.

על פי תקנה 51 לחוק עזר לבתים משותפים, שיפוץ החזית, הגג, חדר מדרגות או פיתוח הסביבה דורש הסכמה בכתב של 75% מבעלי הדירות. לכן, לפני שיפוץ כללי של הבניין יש צורך באישור רוב מיוחס של הדיירים.

לאחר שהדיירים נותנים את הסכמתם לביצוע השיפוץ, יבחר וועד דיירים שתפקידו יהיה לנהל ולטפל בהוצאת השיפוץ לפועל. על חברי הועד להציג בפני הדיירים מספר הצעות מחיר לשיפוץ.

 

בחירת חברה עבור שיפוץ בניין חיצוני

שיפוץ בניין חיצוני הוא שיפוץ לכל דבר ולכן מומלץ לקבל הצעות מחיר מכמה חברות. אז מה חשוב לבדוק כשעומדים לבחור חברה לשיפוץ בניין?

  • אישורים ותעודות תקפים – המעידים על עמידה בנהלים ודרישות המקצוע ולשים לב שמדובר בקבלן איטום רשום ולא רק מוסמך. לדוגמה, עבור איטום גג מומלץ לוודא שיש לקבלן תעודת אוטם מורשה מאת מכון התקנים.
  • הצעת מחיר מפורטת– הכוללת את שלבי העבודות, כתב הכמויות (פירוט כמויות חומרי הגלם הנדרשים לעבודה), לוח זמנים על פי שלבים, תאריך סיום וכמובן פירוט תנאי התשלום.
  • אחריות – עבור שיפוץ בניין חיצוני ניתנת אחריות הנעה בין טווח של שנה ועד חמש שנים. כמובן שאם נעשה שימוש בקבלני משנה למשל חברה לאיטום גגות, יש לוודא שגם הם נותנים אחריות על העבודה שביצעו.
  • עריכת חוזה – לאחר בחירת קבלן מבצע יש לחתום איתו על חוזה עבודה המפרט את כל התיקונים שיעשו בבניין, את לוח הזמנים, ,את המחיר וכמובן את תוקף האחריות.
  • ביטוח – לפ חוקי מדינת ישראל לקבלן אשר עוסק בשיפוץ בניינים חייב להיות ביטוח על עובדיו, לכן יש לוודא כי לקבלן פוליסת ביטוח לאחריות מקצועית עבור עובדיו ועבור נפגעי צד ג’.

 

האם כל קבלן יכול לבצע שיפוץ בניינים?

לא כל קבלן יכול לבצע עבודה של שיפוץ בניינים שימו לב לפני שאתם מתקדמים עם קבלן וכבר בשיחה הראשונה תזכרו לשאול אם לקבלן יש רשיון והסמכה לביצוע שיפוץ בבניין, חשוב מאוד להקפיד על קבלן עם רשיונות והסמכות מתאימות לשיפוץ בניינים, בכדי למנוע מצבים של עבודה אשר אינה מקצועית וללא תו תקן.
חברת מרום הינה חברת קבלן מורשה בעלת כל התעודות וההסמכות הנחוצות לעבודות של שיפוץ בניינים, עבודות איטום בגובה, ושיקום של מבנים.

בכל תהליך של שיפוץ בניינים חובה לערוך חוזה

בתהליך של שיפוץ בניינים חובה לעגן בחוזה , את תהליך שיפוץ הבניין עד לפרטים הקטנים בכדיי להימנע מויכוחים ואי נעימויות, לכן זכרו לרשום את כל הפרטים כולל משך האחריות אשר הועלו בהצעת המחיר וכל הסעיפים אשר סוכמו בעל פה (במידה והיו כאלה), בכך לכל הצדדים יהיה יהיה ברור התשלום והתמורה אשר צריכה להתקבל.

מה משפיע על המחיר בשיפוץ בניינים

ישנם מספר גורמים המשפיעים על מחיר שיפוץ הבניין, שכדאי לקחת בחשבון, המרכיבים המשמעותיים הינם:

  • עלות חומרי השיפוץ
  • מצב הבניין, גיל הבניין והבלאי המצטבר ישפיע כמובן על מחיר שיפוץ הבניין.
  • המצב ההנדסי של הבניין – האם נדרשות, עבודות שיפוץ נוספות מעבר לקוסמטיות כגון: שיקום בטונים, קונסטרוקטיביים או שיפוץ אשר קשור גם לבטיחות הבניין
    כגון :שיפוץ וחיזוק עמודי הבניין,  ואלמנטים הקשורים בהנדסת הבניין.
  • כמות הדירות בכל קומה – כמות גבוהה יותר של דירות בכל קומה ובבניין תעלה את עלות השיפוץ.
  • מקרים בהם מדובר בבנינים ישנים אשר רוצים לערך שינוי בחומריי הבניין לסוג חומרים מודרני ושינויים מהותיים בחומריי מעטפת הבניין.
  • אזורי הבניין בהם מבצעים שיפוץ, ( אזור הכניסה, חדרי מדרגות, מחסנים, חנייה, פחים ועוד) ככל שיש יותר מרכיבים אשר נכללים בשיפוץ הבניין כך יושפע המחיר גם כן.

 

חיפוי חיצוני לבניין

חיפוי חיצוני לבניין

אריחי שיש שבורים, אריחי אבן מטים ליפול, נזילות בדירות שונות, רטיבות בדירות אחרות – אם גם הבניין שלכם סובל מאחת או מכמה מהבעיות שציינו כרגע,

קרא עוד »
חיזוק אריחים בגובה

חיזוק אריחים בגובה

אם הגעתם למאמר הזה קיים סיכוי גדול כי מספר אריחי שיש או אבן במעטפת הבניין בו אתם גרים החלו להתנתק, להיסדק או חלילה ליפול. חשוב

קרא עוד »
שיפוץ חזית בניין

שיפוץ חזית בניין

אומרים אל תסתכן בקנקן אלא מה שיש בתוכו, אבל כשזה מגיע לבתים משותפים הקנקן מאוד חשוב. הרי ככל שהנראות החיצונית של הבניין נראית יפה יותר

קרא עוד »
הסכמת דיירים על שיפוץ בניין

שיפוץ בניין הסכמת דיריים

אם החלטתם שאתם רוצים לבצע שיפוץ בבניין מבחינת נראות חיצונית בלבד- אתם צריכים את הסכמת הדיירים האחרים. אמנם החוק מחייב הסכמה רק של מחצית מבעלי

קרא עוד »
שיפוץ בניין חיצוני

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן