מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

חיזוק עמודים בבניין

המעטפת החיצונית של הבניין מושפעת מאוד מתנאי מזג האוויר. ככל שהבניין ישן יותר כך הוא חשוף יותר לרוחות, גשמים וחום אשר גורמים לבלאי טבעי ושחיקה של חומרי הבנייה. במשך השנים חודרים מים ולחות אל קירות המעטפת ואל העמודים בבניין והם גורמים להופעת רטיבות וחלודה במוטות הברזל הפנימיים.
הרטיבות והחלודה גורמות לברזל להתרחב ולהתנפח ואט אט עמודי הבניין שעשויים בטון נשברים ונסדקים. דבר זה מהווה סכנה ממשית לדיירים וליציבות הבניין ולכן חשוב לטפל בבעיה באמצעות תיקון מיוחד הנקרא חיזוק עמודים בבניין.

סימנים המעידים על הצורך בחיזוק עמודים בבניין

סדקים ושברים בבטון הם סימנים מקדימים לכך שישנה בעיה במוטות הברזל בתוך עמודי הבניין, אך הם לא הסימנים היחידים לכך שיש בעיה בעמודי הבניין. קיימים סימנים נוספים המרמזים על הימצאותה של בעיה פנימית כגון טיח שמתקלף, סדק עמוק בעמוד, חתיכות בטון שנופלות מעצמן והסימן החמור ביותר הוא חשיפת מוטות הברזל.
עמודי בניין רעועים עלולים לגרום לפגיעה ברכוש ואף חמור מכך לפגיעה בגוף ולכן מומלץ לבצע חיזוק עמודים בבניין כמה שיותר מהר. על מנת שהתיקון יתבצע על הצד הטוב ביותר יש לבחור בבעלי מקצוע אשר הוסמכו לבצע תיקונים הנדסיים מסוג זה וגם חשוב לוודא שיש במקום מנהל עבודה ומפקח בנייה אשר דואגים לכך שתהליך העבודה יתבצע על פי הנהלים והתקנות הקבועים בחוק.

 

חיזוק עמודים בבניין ישן

במקרים רבים בבנינים ישנים עמודי הבניין מתחילים לשקוע, או במצב בו הם מתפוררים או מתחילים להתפורר, מצב זה עלול להוביל לסדקים בקירות הבניין ועוד נזקים אשר יכולים להיווצר למעטפת הבניין. באופן טבעי נוצר בלאי בחומר עמודי הבניין במבנים ישנים עקב שינויי מזג האויר וקורוזיה מצטברת בעמודי הבניין.
מומלץ לא להגיע למצבים בהם העירייה מוציאה צו מבנה מוסכן בניין אשר בו יש צורך בחיזוק עמודי הבניין ולפעול עוד לפניי, למען בטחון דיירי הבניין, ולאיכות מגורים טובה יותר.

מי רשאי לבצע עבודת חיזוק עמודיי בניין?

חיזוק עמודי בניין חייבים להתבצע ע”י קבלן מורשה, לעבודות שיקום של מבנים וחיזוק עמודיי בניין.
עבודה עם קבלן אשר אינו מורשה לביצוע עבודות מסוג זה, יכולה להוביל לנזק משמעותי למבנה, ולתשתית הבניין.
החשיבות של סדר הפעולות, שיטות העבודה והחומרים איתם הקבלן עובד הינה מכרעת ותשפיע על עמודי הבניין והתשתית לשנים הבאות.
חיזוק עמודי בניין הינו תהליך מורכב ולכן כדאי לבצע עבודה של חיזוק עמודי בניין עם קבלן מוסמך ומקצועי.

כיצד מתבצע תהליך החיזוק?

לחיזוק העמודים מספר שלבים כאשר חשוב שכל שלב ושלב יתבצע על ידי אנשי מקצוע מוסמכים לדבר:
1. חשיפת מוטות הברזל בעמוד – על מנת להגיע אל מוטות הברזל ולגלות עד כמה הם נפגעו מהרטיבות והלחות יש להסיר את חלקי הבטון והטיח.בשלב הראשון שוטפים את הקירות ומסירים את החלקים שמתקלפים או רופפים.
2. בדיקה וטיפול במוטות הברזל – יש לבחון מהי מידת הנזק שנגרמה למוטות הברזל ובהתאם להחליט על דרך טיפול. במידה ויש מעט חלודה, ניתן למרוח צבע מיוחד למניעת חלודה, אך במקרים חמורים יותר מבצעים החלפת מוטות ברזל ואז התיקון מורכב יותר ודורש התקנת רשתות מברזל.חשוב לבדוק אם יש קורוזיה על הברזל והאם היא גורמת לדחיקה משמעותית של חומר הבטון.
3. בניית עמוד חדש – לאחר שהתקבל אישור כי מוטות הברזל תקינים ויציבים, יוצקים מחדש את הבטון ויוצרים מחדש את העמוד. מוסיפים חומר ציפוי לברזל העמוד אשר שומר ומגן עליו מקורוזיה, לאחר שהבטון התייבש, מורחים שכבת טיח ושכבת צבע.

מעבר לשיפור הקוסמטי של ניראות העמודים בבניין, תורם חיזוק העמודים  גם ליציבות הבניין במקרה של רעידות אדמה. כך שבמידה ואתם עומדים בפני תהליך של חיזוק עמודים בבניין חשוב שתוודאו כי מנהל העבודה ומפקח הבנייה עובדים לפי תקן רעידות אדמה (413).
נציגי חברת מרום מומחים בביצוע עבודות שיקום מבנים לפרטים ומידע נוסף בנושא חיזוק עמודים בבניין צרו קשר

חברת מרום –  מתמחה בחיזוק עמודי בניין ושיקום מבנים ישנים

חיזוק עמודי בניין מצריך טיפול ועבודה מדוייקת ומקצועית, חברת מרום מביאה איתה ניסיון עתיר שנים בביצוע עבודות איטום, שיפוץ, ושיקום מבנים.
החברה מחזיקה ברשיון קבלן מורשה, לצורך כל העבודות לשיפוץ המבנה ושיפור הדיור. החזון שלנו הוא מקצועיות, שקיפות מלאה של תהליך העבודה אל מול הלקוח, מחיר הגון, והכי חשוב לקוח מחייך בסיום העבודה. 

כך נראה תהליך שיקום עמודיי בניין עם מרום

שיקום עמודיי בניין אם מרום מתנהל בשקיפות אל מול הלקוח, בו הלקוח רואה את הליקויים הקיימים ומקבל בסבר מלא על תהליך העבודה. בסיום העבודה אנו משאירים את שטח הבניין נקי, כך שלא תצטרכו להזמין חברת ניקיון בסיום העבודה.

חיזוק עמודים בבניין

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן