קבלן רשום מס' 36727

איטום סדקים בקירות חיצוניים

הקירות החיצוניים בבנייני דירות ובנייני מגורים מחופים או בטיח או באבנים, כך או כך יש צורך באיטום מקצועי. האיטום חשוב על מנת למנוע רטיבות, לחות, נזילות אפשריות וגם לשמור על השלד של הבניין מבחינה בטיחותית וכמובן לשמור על האסתטיות והנראות של הבניין.

מתי יש צורך לבצע איטום סדקים בקירות חיצוניים:

סדקים קטנים שמתחילים להופיע על גבי הקיר- סדקים קטנים הם קודם כל פגיעה בנראות של הבניין וגם באסתטיקה שלו ולכן חשוב לטפל בהם. מעבר לכך אם לא יטפלו בהם ויבצעו איטום סדקים בקירות החיצוניים כמו שצריך הם יגדלו יתרחבו ויעמיקו מה שבסופו של דבר יגרום לנזק בבניין וייתכן ויתקיים צורך בשיפוץ גדול יותר ולשיקום מעטפת הבניין. גם סדקים קטנים יכולים להוות פתח לכניסה של מים, רטיבות והיווצרות של פטריות ועובש בקירות החיצוניים של הבניין ובהמשך אם לא יטופלו גם בקירות הפנימיים של הדירות בבניין. גם כאשר ישנם מקומות בהם הטיח מתקלף או מתפורר ונראה נפוח תיתכן רטיבות מתחת ולכן חשוב להוריד את הטיח לבדוק אם יש מתחתיו סדקים בקירות החיצוניים שדורש איטום, למצוא את מקור הרטיבות ולטפל בו ולאחר מכן לבצע איטום סדקים בקירות החיצוניים.

חשוב קודם כל לגרד את הטיח ולוודא שהסדקים הם לא רק על פני השטח ולבדוק את עומק הסדקים ורוחב הסדקים לבדוק עד לאן הגיעו. חשוב למלא אותם בחומרי מילוי מתאימים ולבצע איטום של הסדקים בהתאם ורק לאחר מכן לצבוע מחדש את הקיר. חברות מקצועיות בתחום מבצעות את הפעולות האלה של גירוד הטיח בדיקה עד לאן הסדקים מגיעים ולאחר מכן ביצוע איטום סדקים בקירות החיצוניים של הבניין בהתאם לעובי הסדקים ולעומק שלהם וכמובן לאחר ביצוע איטום מקצועי צביעה מחדש של הקיר.

במקרים בהם ניתן לראות את הברזל מתחת לבטון של העמודים מדובר במקרה מאוד מתקדם של נזק שנוצר למבנה ועלול לפגוע מבחינה בטיחותית ביסודות שלו ולכן כבר יש צורך בביצוע שיקום בטון ולאחר מכן ביצוע איטום בסדקים ורק לאחר מכן צביעה וחשוב לבצע זאת בהקדם האפשרי מול חברה המומחית בתחום גם כדי להימנע מהוצאות צו מסוכן למבנה עד ידי אגף ההנדסה בעירייה וגם בכדי לשמור על נראות ובטיחות הבניין בו מתגוררים.

ישנם בניינים אשר החיפוי של הקירות החיצוניים של הבניין הוא לא טיח אלא אבנים. צורה זו של חיפוי קירות חיצוניים נהייתה פופולארית בעיקר בשנים האחרונות גם מבחינת יופי ונראות חיצונית של הבניין וגם מבחינת טיב האיטום. עם זאת, במקרים של בוצע איטום כמו שצריך לפני הנחת האבנים, במקרים בהם ישנם סדקים בחריצים מתחת לאבנים או תזוזה של האבנים יש צורך להסיר את האבן, לבצע איטום סדקים ולאחר מכן להחזיר את האבן למקומה או לבצע חיזוק לאבן בעצמאות עיגון מכני(להוסיף ולא למחוק משהו קיים) .

תיקון סדקים בקירות חיצוניים

תיקון סדקים בקירות חיצוניים הוא תהליך מורכב הדורש ידע ומומחיות. ראשית יש לבצע גירוד של הטיח או החיפוי הקיים על מנת לחשוף את הסדקים, לבדוק את עומקם ורוחבם ולאתר את הגורם להם. לעיתים הסדקים נגרמים מתנועות של שקיעת הקרקע או תנודות של המבנה.

לאחר איתור הגורם, מטפלים בסדקים עצמם על ידי יישום חומרי מילוי ואיטום מיוחדים כגון רובה אקרילית או פוליאוריתן. חשוב למלא את הסדקים באופן מושלם כדי למנוע חדירת מים. השלב האחרון הוא יישום טיח חדש או החזרת החיפוי המקורי על גבי הקיר החיצוני.

תיקון סדקים בשלב מוקדם חוסך עלויות גבוהות מאוד בהמשך ומונע נזקים בלתי הפיכים למבנה. חברתנו מבצעת תהליכי תיקון סדקים בקירות חיצוניים באופן מקצועי תוך שימת דגש על איתור הגורמים, טיפול יסודי ומניעה של הישנות הבעיה.

איטום סדקים חיצוניים בבניין

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן