מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

בניין מוצף – מי אמור לתקן את התקלה?

אם אתם גרים בבניין משותף אתם יודעים שיש הרבה מאוד בעיות ולא תמיד קל לפתור אותן. יש כאלה שניתן לטפל בהן כאשר ממשיכים להתגורר בדירה בבניין ויש בעיות ותקלות כמו בניין מוצף שמחייבות טיפול מיידי. אבל כשיש הצפה או רטיבות או נזילה- מי אמור לדאוג לטיפול ומי נושא בעלויות?

בניין מוצף ונזילות- תקלות שמצריכות טיפול באופן מיידי:

כאשר מתגלה על קיר משותף בבניין המגורים רטיבות או לחות אפשר להתחיל לטפל על ידי בדיקה של הקירות החיצוניים של הבניין ושל הגגות ולאחר הבדיקה ואיתור מקור הנזילה לבצע איטום של הקירות וגם לבצע איטום גגות. אך כאשר ישנם מוקדם של נזילה ללא הפסקה או הצפה בבניין יש לטפל באופן בהול.

ברוב המקרים בהם הנזילה או ההצפה תהיה ממקור שנמצא בקירות או בגג של הבניין המשותף ולא בדירה אחת פרטית הסיבה תהיה בעיה בצנרת המשותפת של הבניין. לפי סעיף 52 בחוק המקרקעין צנרת משותפת בבניין מגורים הינה כל צינור אשר משרת את כל דיירי הבניין או את רובם.

כאשר מתגלה נזילה או מצב של בניין מוצף יש ליידע את וועד הדיירים של הבניין ולאחר מכן לקרוא לאינסטלטור שיכול לאתר את מקור התקלה ואת מיקום הפיצוץ שגורם להצפה. לאחר שהאינסטלטור מאתר את מקור התקלה ומאשר שאכן המקור הוא בצנרת המשותפת של הבניין הרי שהאחריות על התיקון וההוצאות הן על חשבון הדיירים של הבניין. במידה ומדובר בפיצוץ או בהצפה שמקורה בתוך אחת הדירות הפרטיות הרי שמי שצריך לשאת בעלויות התיקון ובאחריות על התיקון הוא בעל הדירה.

בדיקה שגרתית תמנע הצפה בבניין

לא צריך לחכות למצב של בניין מוצף על מנת להתקשר לחברת איטום בכדי לאתר מקור של תקלה וניתן בהחלט למנוע את המצב הלא נעים הזה בצורה של תחזוקה ובדיקות שוטפות לפני כן.

בדיקות שגרתיות יסייעו לאתר נקודות חולשה בצנרת שעלולות להוות מקור לדליפות רטיבות ופיצוצי צנרת וכן לטפל בהם בהקדם לצרכי מניעה. בנוסף, במקרים שמתגלים סדקים בקירות או נקודות חולשה נוספות במבנה כמו חסכי איטום ניתן להתחיל בתהליך של שיקום מבנים על מנת לשקם את המבנה בהתאם.

גם כאשר עורכים בדיקות תקופתיות עדיין יכולים להתרחש פיצוצים בצנרת או מצב שפספסו נקודה לאיטום ולכן במידה ומופיעים כתמים של לחמות, טחב, רטיבות באחת הדירות ולאחר בדיקה של איש מקצוע לא מתגלה נזילה בדירה או שמתגלים כתמים ונזילות על הקירות במבנה מחוץ לדירות יש להזמין איש מקצוע לבדוק אפשרות של נזילה קיימת ולמנוע מצב של פיצוץ בצנרת.

בניין מוצף

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן