מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

איטום גגות באמצעות חומרי איטום אקריליים

שוק חומרי האיטום מציע לא מעט חומרי איטום שונות לצורך ביצוע איטום גגות. יש את שיטת זיפות הגגות- שיטה ישנה נושה אך עדיין מקובלת ויעילה, יש התקנה ויישום של יריעות שונות כגון יריעות ביטומניות או יריעות מסוג PVC, והשוק מוצף בחומרי איטום- חלקם איכותיים יותר וחלקם איכותיים פחות. אחת מהאפשרויות הנוחות והנפוצות יותר של איטום גגות היא איטום על ידי שימוש בחומרי איטום אקריליים. חומרי איטום אקריליים מגיעים בצורה של משחה או בצורה של התזה ומיושמים בקלות על התשתית של הגג, כאשר מדובר בתשתית בטון. כאשר לגג יש תשתית אחרת יש לקחת בחשבון שחומרי איטום אקריליים יחזיקו בצורה פחותה ולפחות זמן.

מידע כללי על חומרי האיטום האקריליים:

ישנם לא מעט יצרנים בשוק שמייצרים חומרי איטום אקריליים המיועדים לאיטום גגות. היתרון העיקרי של שימוש בחומרי איטום אקריליים הוא שניתן להשתמש בהם בקלות- במריחה שהינה שיטת היישום הנוחה והמוכרת ביותר של החומר, או בהתזה- שיטה שנכנסה לאחרונה לשוק. כמו כן חומר איטום אקרילי מגיע כבר בצבע לבן ואינו דורש הלבנה להתאמה לצבע הגג. יש לבדוק היטב את חומר האיטום הנבחר שכן הביקוש בשוק הביא לכך שישנם גם חומרי איטום אקריליים שאינם באיכות גבוהה ושימוש בהם יגרום לאיכות נמוכה של האיטום כולו. אם כך, החומר נגיש, מחירו לא גבוה, צבעו לבן והוא מיושם היטב על תשתית גג בטון. הרבה יתרונות בחומר איטום אחד. אך ישנו חיסרון עיקרי לחומר איטום אקרילי וחשוב להכיר אותו.

החיסרון העיקרי של חומרי איטום אקריליים:

החיסרון של שימוש בחומרי איטום אקריליים הוא חיסרון גדול במיוחד שכן הם אינם עומדים ואינם עמידים במצב של מים עומדים. במצב שיש הצטברות ממושכת של מקור מים חומר האיטום יתמוסס ויתקלף מהתשתית ובכך ייהרס האיטום. כך שאם נעשה איטום בעזרת חומר איטום אקרילי ליד פתח של מרזב או מתחת לדוד שמש יש סיכוי גבוה שהאיטום לא יישאר שם לאורך זמן. ברגע שיש שלולית עומדת של מים הסבירות שחומר האיטם ייהרס היא גדולה ויהיה צורך לבצע את כל עבודת האיטום מחדש.

חיסרון זה מהווה בעיה עבור חברות הייצור של חומרי האיטום האקריליים. בשנים האחרונות עמלים היצרנים לייצר חומרי איטום אקריליים על בסיס מים שיהיו עמידים גם בתנאים של מים עומדים אך הנושא עוד לא נבדק לעומק ולכן הוא עדיין מוטל בספק. חומרי האיטום האקריליים החדשים אכן יותר עמידים במים אך לא עמידים באופן מוחלט ולכן עדיין לא מומלץ להשתמש בהם ליד מקורות מים או במשטחי גגות גדולים מדי. גם כאשר החברות השונות והיצרנים השונים מבטיחים לכם שמדובר בחומר חדש ועמיד הרבה יותר, גם למים- חשוב לשים לב לאותיות הקטנות שמופיעות על גבי כל החומרים ובהם מופיע שהחומר אמנם עמיד יותר למים עומדים מאשר חומרים אחרים אך עדיין לא מספיק עמיד.

יצרני חומרי האיטום האקריליים מדגישים על כל סוגי החומר שמוצעים בשוק, כולל החומר החדש שכביכול עמיד יותר להצטברות של מים- ליישם את החומר על גבי גגות שופעים, ולא להשתמש בחומר האיטום האקרילי במקום בגג בו יש רטיבות מתמדת. כמו כן לא מומלץ להשתמש בחומר איטום זה לאיטום חדרים רטובים או מתחת לריצוף במרפסות שחשופות למים.

מתי משתמשים בחומרי איטום אקריליים?

השימוש בחומרי איטום אקריליים נעשה לרוב כאשר מדובר בשטח קטן של מרפסת או גג עם שיפוע טוב. לשאר השטח שנדרש לאטום נעשה שימוש ביריעות ביטומניות להבטחה של איטום מוצלח לאורך זמן.

במידה ומדובר בגג חדש או ישן ללא איטום והתשתית היא מבטון חומר האיטום האקרילי הוא החומר שמחזיק מעמד הכי טוב ולכן הוא חומר האיטום שמומלץ לשימוש. אם לדוגמא על הגג יש זיפות יש צורך לנקות אותו היטב ורק לאחר מכן למרוח שכבת יסוד ורק לאחר מכן להשתמש בחומר האיטום האקרילי. בצורה כזו האיטום יחזיק מעמד לאורך יותר זמן אך עדיין פחות זמן מאשר כאשר מדובר בתשתית העשויה מבטון. זו הסיבה שמומלץ להוסיף איטום של יריעות ביטומניות או שכבה נוספת של זפת על מנת לוודא את טיב האיטום.

יש לבחור היטב את חומרי האיטום ואת השילוב שלהם שכן שימוש בחומרים שאינם בני אותה משפחה תפחית את העמידות ואת האיכות של האיטום ותקצר את אורך הזמן שלו. כאשר משלבים בין חומר איטום אקרילי לבין יריעות יש לקחת בחשבון שבמידה והיריעה תתנתק מהיסוד שלה גם חומר האיטום יתנתק איתה. כמו כן יש לקחת בחשבון שניתן ליישם ולבצע איטום על ידי שימוש בחומר איטום אקרילי אך ורק על גבי גגות או קירות אשר נעשה בהם כבר איטום על ידי חומר איטום אקרילי ולא על ידי שום חומר איטום אחר. במידה ומבצעים איטום בעזרת חומר איטום אקרילי, גם אם מדובר בחומר איטום על בסיס מים מהחומרים החדשים שיצאו לשוק, יש לקחת בחשבון שהאיטום הבא בעת הצורך יוכל גם הוא להיות אך ורק איטום אקרילי ולא אף חומר איטום אחר.

 

חומרי איטום אקריליים

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן