מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

מה כוללת עבודת שיפוץ בבניין ישן

אם הבניין שלכם מוגדר רשמית כבניין ישן או שאתם החלטתם שעבר מספיק זמן מאס הבנייה שלו ואתם מעוניינים לשפץ כדאי שתדעו שיש דברים חשובים ואפילו ניתן לומר הכרחיים שכולל עבודת שיפוץ בבניין ישן.

מה צריך לדעת לפני שמתחילם לבצע שיפוץ בניין ישן?

רגע לפני שאתם נכנסים להליך שיפוץ בניין ישן ויחד איתו לענייני הוצאות, החלטות ולעיתים גם מריבות ואי הסכמות , יש להזמין מהנדס בניין שיבדוק את התשתיות ואת חוזר המבנה ויוודא אם יש צורך בפעולות הנדסיות לצורך חיזוק המבנה. אם הוא יחליט שכן- אלה תהיינה הפעולות הראשונות שלכם בתהליך השיפוץ של הבניין ורק לאחר מכן תוכלו להתקדם הלאה לפעולות אחרות, כגון שיפוץ בניין חיצוני, אינסטלציה, ושינויים קוסמטיים במעטפת הבניין.
מהנדס בניין יעבור על כל הבניין ויספק לכם דו”ח מפורט של כל הליקויים שיש צורך לתקן ומה חובה לבצע על מנת שהמבנה שלכם יהיה מבנה יציב וחזק. לאחר מכן הוא ימליץ לכם על אנשי מקצוע לצורך השיפוצים הנוספים שאתם מעוניינים לבצע יסביר לכם איך כדאי לבצע אותם ועל מה כדאי שתוותרו לפחות לעכשיו. בסופו של דבר הכל צריך לבוא מתוך החלטה משותפת שלכלל הדיירים וכמובן עמידה בתקציב.

פעולות שחובה להכיר:

חיזוק של יסודות המבנה- יש צורך לוודא שהעמודים התומכים עמידים ושלמים ולעבות את הבטון אם יש בכך צורך. יש לבצע תיקון של משטחי בטון בכל רחבי הבניין עם שימת דגש על עמודי התמך המרכזיים של הבניין. במידה ויש מרפסות תלויות גם שם יש צורך לבדוק את מצב הבטון וקורות הפלדה ולבצע חיזוק לפי הצורך.
חיזוק החיפוי החיצוני של הבניין- אם יש חלקי חיפוי שנשרו או רופפים חשוב ביותר לחזק אותן על מנת שלא יהוו סכנה לדיירי הבניין או לעוברי אורח. לעיתים אף יומלץ על החלפת חיפוי באופן כללי.
איטום המבנה אם קיימת חדירה ברורה של מים או לחות ורטיבות או אם יש חשש לנזילה בבניין חשוב להזמין מומחה לאיטום שיבדוק את כל הבניין ובעיקר את הנקודות הרגישות ויבצע איטום מחדש איפה שנדרש.
התשתיות בבניין- מדובר בתשתיות המים והביוב להן יש צורך לבצע בדיקה ולחדש את המקטעים ההכרחיים בלבד ולא לחדש את כל המערכת.
לאחר שסיימתם לבצע את כל התיקונים והשיפוצים הנדרשים מבחינה הנדסית ניתן לעבור לחלק הכייפי יותר של עבודת השיפוץ בבניין- החלפת ריצוף, דלתות הבניין, בחירת צבע חדש לקירות, חידוש הגינה המשותפת ואפילו עיצוב הלובי של הבניין מבחינה פנימית ולא רק חיצונית. כל אלה יגרמו להרגשה נעימה יותר לדיירים וגם יעלו לעיתים באופן משמעותי את ערך הבניין.

עבודת שיפוץ בבניין ישן

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן