מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

כיצד מתבצעת עבודת איטום הגג

עבודת איטום גג היא עבודה המשתנה בהתאם לגילו של הגג, מצבו של הגג, עבודות איטום קודמות שנעשו על הגג וכמובן בהתאם לתקציב העומד בפניכם לצורך ביצוע עבודת האיטום.

אך לפני שמתחילים בעבודת האיטום יש לפנות את הגג משאריות בניה, פסולת, אבק ולכלוך שיש לפנות לפני ביצוע העבודה. במידה וקיימת בעיה של אגירת מים (מים עומדים), יש לרוקן אותם ולהמתין עד שהאיזור יתייבש כדי להתחיל בעבודה.

משך עבודת איטום הגג ועלות העודה ישתנה בהתאם לחומרים בה תבחרו להשתמש.

קיימות כיום מספר שיטות לאיטום גגות וחברת מרום תשמח להתאים עבורכם את שיטת האיטום הטובה ביותר לגג שלכם:

עבודת איטום הגג עם זפת חם

לאחר הניקיון של הגג, צריך למרוח חומר קשר שיעזור לזפת להיצמד בצורה הטובה ביותר לגג. לאחר שהחומר המקשר התייבש (עניין של כמה שעות) ניתן למרוח את שכבת הזפת הראשונה.

לאחר הייבוש שלה, פורשים עליה בד אריג מפיברגלס או מאינטרגלס ומורחים שכבה נוספת של זפת. לאחר שהשכבה השניה התייבשה, מורחים עליה סיד לבן המגן על הזפת מפני חום השמש.

עבודת איטום גג בעזרת יריעות ביטומניות

לפני התקנת יריעות ביטומניות צריך להרים מעל פני הגג את המזגנים, את קולטי השמש ואת דודי השמש. גם הכנה זו מוסיפה עלויות נוספות שיש להיערך אליהן מראש.

לאחר ניקוי הגג מורחים חומר מקשר הנקרא פריימר ביטומני שעוזר ליריעות להידק ולהיצמד לגג אם נשאר לכלוך. לאחר הייבוש של החומר הביטומני פורשים את היריעות על הגג ובעזרת מבער מרתכים אותן ומצמידים אל הגג.

כיצד מתבצעת עבודת איטום הגג
כיצד מתבצעת עבודת איטום הגג

מתחילים להניח את היריעות מהמרזבים שהם החלק הנמוך בגג וככל שמתקדמת העבודה מגיעים אל החלק הגבוה ביותר בגג. היריעות יונחו בחפיפה אחת על השניה כדי לוודא שאין חדירת מים במרווחים.

היריעות עשויות מגומי או פלסטיק בעובי 5 מ”מ והן עמידות בפני השמש הישראלית החזקה, כך שאין צורך לצבוע אותן בצבע לבן.

איטום גגות פוליאוריטן

לאחר שניקינו את הגג, מורחים עליו חומר מקשר הנקרא פריימר וממתינים לייבוש כ-4 שעות בערך. לאחר הייבוש מצמידים לשולי הגג (רולקות) יריעות בד לחיזוק האיטום ומורחים בעזרת מברשת או גלגלת וממתינים לייבוש כ-8 שעות. לאחר מכן מורחים שכבה שניה של החומר הפוליאוריטני וממתינים לייבוש 24 שעות.

איטום גגות עם חומר פולמרי

נעשה בדומה לאיטום גג עם חומר פוליאוריטן, מריחת חומר מקשר, המתנה של מספר שעות לייבוש ומריחת שכבה נוספת.

לסיכום, קיימות מספר שיטות לבצע איטום לגג. את כולן אגב מומלץ לבצע בימי הקיץ לקראת עונת הגשמים.

כיצד מתבצעת עבודת איטום הגג

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן