מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

התקנת מרזב חיצוני

כתמי רטיבות שהופיעו על התקרה, תלונות מדיירים על נזילות או פיצוץ במרזב יכולים להעיד על כך שהגיע הזמן לבצע התקנת מרזב חיצוני. תפקידו של המרזב החיצוני הוא לנקז את מי הגשמים שנאספים על הגג. משם הוא מנתב אותם במהירות ויעילות לאורך קירות הבניין ומשם אל החצר או אל הרחוב. למרזב חיצוני תקין יש חשיבות רבה היות והוא שומר שגשמי הברכה לא יגרמו להצפה ולא יפגעו בתשתיות הבניין.

באילו מקרים כדאי לבצע התקנת מרזב חיצוני

מלבד תלונות של דיירים או בלאי טבעי של המרזב החיצוני קיימות סיבות נוספות להתקנת מרזב חיצוני:
• הוספה של חלל – בין אם סגרתם מרפסת, הוספתם חדר על הגג או בניתם פרגולה בחצר, חשוב שתתקינו מרזב חיצוני שינקז את מי הגשמים
• החלפה של מרזב פנימי – במגדלי מגורים או בבנייני משרדים קיימים מרזבים פנימיים המותקנים בתוך הבניינים עצמם. הם מורכבים התוך קירות הבטון התומכים בבניין ולא תמיד ניתן לגשת אליהם בקלות, לאתר את הבעיה ולתקן אותה. במקרים בהם תיקון הבעיה במרזב הפנימי הוא הוצאה כספית גדולה, לבצע התקנת מרזב חיצוני בעלות נמוכה יותר.
• תמיכה במערכת מרזבים קיימת – לעיתים בבניינים קיימת מערכת מרזבים אך היא ישנה מדי או לא עומדת בעומס. התקנת מרזב חיצוני נוסף תהיה פיתרון יעיל.

אילו חומרים מתאימים למרזבים?

מכיוון שהמרזב החיצוני חשוף לתנאי מזג האוויר, בחורף ובקיץ, בחום ובקור עליו להיות עמיד במיוחד. תוכלו להתקין מרזב חיצוני מחמישה סוגים ל חומרי גלם:

  • מרזבים עשויים מנחושת – מרזבים אלה הם העמידים ביותר לאורך זמן ויש להם מראה וינטג’.
  • אבץ – מרזבים אלה עמידים לתקופות זמן ארוכות מאוד והם בעלי מראה יוקרתי ומיוחד.
  • מרזב עשוי מפח מגלוון – מרזבים אלה עמידים לאורך זמן, אך חשוב להקפיד שיהיו בעובי של 0.6 מ”מ כדי להימנע מבלאי מוקדם.
  • מרזב מאלומיניום – הבלאי של מרזבים אלה איטי מאוד ולכן הם נפוצים מאוד. ניתן לצבוע אותו במגוון צבעים.
  • מרזב פלסטיק PVC – מרזבים אלה בנויים מחלקים ודי פשוט להרכיב אותם לבד. אך הם נשברים בקלות ולכן פחות מומלצים.
    התקנת מרזב
    התקנת מרזב

מחיר התקנת מרזב בבניין

מחיר התקנת מרזבים מורכב משלושה קריטריונים: בחירת החומר ממנו עשוי המרזב- אם פלסטיק זול או נחושת יקרה. כמות החומר הנדרשת לצורך הרכבת המרזב שכן המחיר להתקנתו נקבע לפי אורך המרזב במטרים וכן מורכבות ההתקנה. במידה והמתקין יצטרך להשתמש במנוף, להתקין את המרזב בעזרת סנפלינג או כל תוספת אחרת- המחיר יעלה בהתאם. מומלץ לבצע הערכת מחיר לפני קביעה עם מתקין מרזבים ולאחר מכן לקבל הצעות מחיר שונות ולהשוות ביניהם.

באיזו תקופה בשנה כדאי לבצע התקנת מרזב?

הנטייה בישראל היא ברגע שיש תקלה מטפלים בה וזה אכן לגיטימי, אך במקרה של התקנת מרזב, התקופה בה מומלץ לבצע התקנה, או החלפה של מרזב, היא דווקא בחודשי קיץ, שכן אין גשמים בתקופת הקיץ, וכך יותר פשוט ונוח לבצע התקנת מרזב, לעומת ימים גשומים ואף סוערים בחורף בהם ייתכן קושי לעובדים, וסביבת העבודה פחות נוחה לעובדים אשר מבצעים
עבודה בגובה או על גגות הבית. ככל שלוקח יותר זמן להתקין את המרזב ישנו פוטנציאל של נזק למבנה עקב הצטברות מים, וחדירת נוזלים לתוך המבנה.

מה ההבדל בין מרזב חיצוני למרזב פנימי

מרזב חיצוני – ברוב המקרים נמצא בחזית הבניין, ובהתאם לכך המרזב החיצוני כן יותר חשוף לפגמים ולבלאי בשל תנאי מזג האויר, לכן ישנה חשיבות משמעותית לחומר ממנו הוא עשוי.
שימוש במרזב חיצוני לרוב יהיה בגגות, או במקום המרזב פנימי במידה והמרזב הפנימי דורש תיקון והגישה אליו מגובלת.חשוב לקחת בחשבון שבמידה וצבע המרזב החיצוני יהווה חשיבות יתרה יהיה רצוי להתקין מרזב עשוי מפח מגלוון שכן זהו מרזב אשר ניתן לצביעה לפי צבעי הבניין.
מרזב פנימי – את המרזב הפנימי תמצאו לרוב במעטפת הבניין או בתוך ארגז רוח, היתרון המרכזי של המרזב הפנימי הוא שלרוב המרזב יחזיק למשך שנים רבות יותר עקב כך שאיננו חשוף לתנאי מזג האויר, ברוב המקרים יהיה עשוי מבטון, עם צנרת גיבריט או צנרת PVC. כיום אפשר לומר שרוב הבניינים החדשים מגיעים כסטנדרט עם מרזב פנימי. כדאי לקחת בחשבון גם בבנינים חדשים שאם ישנו צורך בתיקון המרזב ייתכן ויידרש להחליפו במרזב חיצוני.

מי יכול לבצע התקנת מרזב?

במידה ואתם זקוקים להחלפה או התקנה של מרזב, פנימי או חיצוני, כדאי לתת לבעל מקצוע או לקבלן מורשה, עם תעודות והסמכות מתאימות את ביצוע העבודה.
התקנת מרזב בבית או בבניין צריכה להתבצע באופן מקצועי ועם החומרים המתאימים.

מרום – מתמחים בתיקון, החלפה והתקנת מרזב 

חברת מרום מתמחה בהחלפה, תיקון, והתקנה של מרזב חדש, בבתים פרטיים ובבניין מגורים משותף.אנו מבצעים החלפת מרזבים במגוון דרכים ושיטות אשר ימצאו היעילות ביותר בהתאם לתנאי הגישה במבנה. ברשותונו שנות ניסיון רבות בהתקנת מרזבים חיצוניים ופנימיים, אנו מספקים אחריות מלאה על כל עבודה אותה אנו עושים. 
לחברת מרום רשיון קבלן מורשה לביצוע עבודות איטום ושיקום מבנים לרבות התקנה, תיקון והחלפה של מרזבים. אנו מתחייבים לשירות הטוב ביותר במחיר המשתלם במדינה.

התקנת מרזב חיצוני

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן