מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

בידוד גג רעפים

כיום נהוג לבנות רבי קומות ומגדלי מגורים בעלי גג בטון שטוח, אך עדיין ניתן למצוא הרבה מאוד בתים פרטיים בעלי גגות רעפים גם בעיר וגם בכפר. בדומה לגג בטון המצריך איטום מפני חדירת מי גשמים והתקנת מרזבים לצורך ניקוז המים מהגג, כך גם גג רעפים מצריך טיפול ותחזוקה שוטפת כנגד נזקי הטבע ובלאי טבעי.

מדוע חשוב להתקין בידוד גג רעפים?

להתקנת חומרי בידוד בגג חשיבות רבה שכן הם מסייעים לתפקודו התקין של הבית כולו ושומרים על איכות הרעפים לאורך זמן:

הבידוד מונע חדירת מי גשמים – למרות שהרעפים מונחים אחד מעל השני בחפיפה, לאורך השנים נוצרים בהם סדקים ושברים שדרכם חודרים מים אל הגג ואל המבנה עצמו. במקרים רבים חדירת מים כזו גורמת לנזק רב הן לקירות והן למערכת החשמל. התקנת הבידוד מתחת לרעפים מונעת את חדירת המים ומגינה על מערכות הבית.

הבידוד מפחית את רמת החשיפה לרעשי חוץ – התקנת גג רעפים יוצרת חלל נוסף בעליית הגג ורבים משתמשים בו כחדר שינה נוסף, כחדר עבודה או כמחסן. כמובן שאם מדובר במחסן, הרי שאין השפעה למידת הרעש החודרת אל החדר, אך כשמדובר בחדר בו מנסים לעבוד או לישון – יש חשיבות רבה לשקט.

הבידוד מווסת את הטמפרטורה בחורף ובקיץ – זו למעשה הסיבה החשובה ביותר להתקנת בידוד לגג. בעונת הקיץ הטמפרטורות בעליית הגג עולות מאוד, אך בעונת החורף הן יורדות מאוד. למעשה, התקנת בידוד תרמי בגג מאפשרת את הורדת הטמפרטורה בחדר בחמש מעלות צלזיוס בקיץ והעלאת הטמפרטורה בחורף בארבע מעלות צלזיוס. אם תתקינו מערכת למיזוג אויר בנוסף להתקנת הבידוד התרמי, הרי שיהיה לכם חדר נעים בכל ימות השנה.

חומרים נפוצים לבידוד גג רעפים

כאשר תזמינו חברה המתמחה באיטום ובידוד גגות, היא תמליץ לכם על אחד מתוך שלושת החומרים הבאים:

יריעות סופר פולינום – אלו יריעות העשויות מרדידי אלומיניום שביניהם כלואות בועות אויר המונחות מתחת לרעפי הגג. ליריעות אלה יש יתרונות רבים, ביניהם: התנגדות תרמית גבוהה, עמידות לזמן רב (הלחות לא פוגעת ביריעות) ועמידות בפני היווצרות עובש ובקטריות.

פליאוריטן מוקצף – עשוי מפליאוריטן הנמצא בשימוש מאז שנות ה-40 של המאה הקודמת. מדובר בחומר הנדבק בהתזה לחלל שמתחת לרעפים, לרווחים ולסדקים הנמצאים בקירות החדש. לאחר ההתזה, החומר מתקשה והופך להיות יחידה אחת עמידה בפני חדירת מים וטמפרטורות גבוהות עד 150 מעלות. היישום שלו מתחת לרעפים ובתוך המבנה עצמו נעשה בקלות כך שעבודת בידוד הגג נעשית במהירות.

בידוד תרמי עם יריעות פוליאסטר עטופות באלומיניום – זהו הבידוד המועדף על חברות האיטום והבידוד וכיום יש שתי חברות המייצרות את היריעות האלה: חברת Snow White וחברת .BTI היריעות יעילות בבידוד חום וקור ומניעת אש. ליריעות אורך חיים ארוך והן קלות להתקנה.

קיימים חומרים נוספים לבידוד גג כגון צמר סלעים או צמר זכוכית, אך הם לרב משמשים כבסיס לחומרי האיטום המתקדמים.

איך מתקינים בידוד גג רעפים?

את חומרי הבידוד מחברים לקירות הגג וללאטות (לוחות העץ עליהם מונחים הרעפים) באמצעות התזה, הדבקה או שידוך (חיבור בסיכות מיוחדות). חשוב לדעת כי עבודות אלה נעשות הן בחלקו הפנימי והן בחלקו החיצוני של הבית (טרם הנחת הרעפים) ולכן חשוב לבחור בחברה לבידוד ואיטום גגות רעפים בעלת ניסיון רב בכל הקשורות לעבודות בגובה.

כמובן, שסוג חומר הבידוד אותו תבחרו להתקין ישפיע על משך העבודה ועל הדרך בה היא תתבצע.

עוד חשוב לשים לב כי בעת ההתקנה של חומר הבידוד התרמי, יש להתקין גם:

  • איוורור לחלל הגג המאפשר לאויר החם ולגזים שהצטברו לצאת החוצה
  • ארגז רוח המונע חדירת מים ורוחות אל צידי הגג
  • מרזבים המנקזים את המים הנאספים על הרעפים ומוליכים אותם אל האדמה

לסיכום

אם יש לכם גג רעפים, חשוב שתבדקו את הבידוד התרמי ואת תקינותם של הרעפים. במידה ותגלו בעיה, בחרו חברה אשר מתמחה באיטום הגג ועבודות בגבהים לבדיקה מקיפה ומדויקת של הגג שלכם, בטח תשמחו לדעת שאין צורך לפרק את הבידוד הקיים, אלא ניתן פשוט להוסיף עליו שכבת בידוד נוספת.

כיום קיימים מגוון חומרי בידוד לגג, אך הנפוצים היותר הם יריעות פוליאסטר של חברת Snow White או חברת DBI המעניקות בידוד מפני חום וקור והן עמידות לאורך שנים.

בידוד גג רעפים

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן