מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

איך מבצעים שיפוץ בניין משותף

יש יתרונות וחסרונות למגורים משותפים אחד מהם הוא הרצון לבצע שיפוץ. שלא כמו בבית פרטי או בתוך הדירה שלכם אי אפשר להתחיל בתהליך של שיפוץ בבניין משותף ללא כל הדיירים. עם זאת קחו בחשבון שלאחר שיגמר התהליך- הערך של כל הבניין ובתוכו גם הערך של הדירה שלכם יעלה ובהרבה.

השלבים בשיפוץ בניין משותף:

השלב הראשון הוא להסביר ולהבהיר לדיירים מדוע יש בו צורך- אם מדובר בחיזוק המבנה או בדרישה של הרשות המקומית או שהיה מהנדס בבניין והוא החליט שיש בכך צורך. כך שמדובר בשיפוץ שהוא בעצם שיקום המבנה שהוא חובה ולא אקסטרה. אך אם רוצים לשדרג את מראה הבניין ולשפר את הנראות שלו כבר מדובר בשיפוץ אחר שעליו צריכים להסכים כל הדיירים. מכנסים ישיבת דיירים ומודיעים לכולם מה המהנדס שבדק את הבניין המליץ, מה חובה לתקן ולשפץ ואילו רעיונות יש לשיפוצים נוספים. רק לאחר הצבעה מסודרת והסכמה של רוב הדיירים אפשר לצאת לדרך.
השלב השני בתהליך הוא קבלת תוכנית עבודה מסודרת מהמהנדס. במידה ויש צורך בחיזוק המבנה יש צורך בקבלן עבודה מומחה בתחום שמביא איתו אנשי מקצוע המומחים בתחום. דרכו אפשר לקבל הצעות מחיר נוספות ולהחליט עם איזו חברה אתם מעוניינים ללכת לתהליך השיפוץ. בזמן שמתקיים תהליך חיזוק המבנה מבחינת הדגשים ההכרחיים חשוב לקבל הצעות מחיר על דברים נוספים כמו צביעת הבניין, חידוש הגינה וגינון שוטף, ציורים וקישוטים ללובי , התקנת מעליות, הוספת ממ”ד ועוד.
השלב השלישי מתקיים במקביל לתהליך חיזוק המבנים והוא בחירת הספקים הרלוונטיים לצביעה, להוספת המוצרים והפריטים ללובי, להחלטה על הגינון וחזות המבנה וכל הדברים הנוספים החשובים לדיירי הבניין המשותף.

מה חשוב לזכור בשיפוץ בניין משותף?

1. שאתם לא לבד. אתכם יש עוד דיירים ולכל אחד סגנון שונה וטעם שונה ולכן חשוב להקשיב לכולם ולתת לכולם את המקום שלהם וגם להתפשר איפה שצריך כי כולם גרים שם ביחד.
2. להיות פתוחים לרעיונות חדשים – אולי גינה על הגג? אולי תוספת מעלית? אל תפסלו שום דבר על הסף
3. להחליט על תקציב ולעבוד לפיו בכדי לא לחרוג ממנו או לא לחרוג ממנו יתר על המידה.
4. להסביר לכלל הדיירים מדוע מתבצע השיפוץ ומה הוא כולל, שיפוץ בניין חיצוני, לצד שיפוץ הלובי וכדומה, מה בגדר חובה ומה בגדר המלצה ואם יש צורך שהמהנדס שמצא את הליקויים יגיע לפגישת דיירים ויסביר להם מה חובה לבצע ומדוע יש לבצע זאת.
5. להשוות מחירים! גם אם המהנדס נתן לכם רשימה של אנשי מקצוע אל תמהרו לסגור איתם עד שתבדקו מה כל אחד מהם מספק לכם ותשוו מחירים.

איך מבצעים שיפוץ בניין משותף

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן