מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

איטום חיצוני לבניין

רטיבות בקירות היא בעיה נפוצה ומוכרת. היא יכולה להופיע בבית פרטי, בית משותף, דירה שכורה, דירת גג ואפילו בדירת מרתף. במידה והבעיה חוזרת על עצמה שוב ושוב, יש צורך לבדוק האם יש בעיית איטום חיצוני לבניין. חברת איטום מקצועית ואמינה תוכל לזהות בקלות ובמהירות את המקור לבעיה וכמובן גם לבצע איטום חיצוני לבניין בצורה הטובה ביותר.

איך עושים איטום חיצוני לבניין

לפני שעושים איטום חיצוני לבניין, צריך לבצע בדיקה מקיפה של הטיח במבנה ושל האיטום בגג, במרפסות, בחלונות וכמובן במרזבים. כל מים שנאגרים ולא מתנקזים או מים שחודרים בין הסדקים בסופו של דבר יובילו ליצירת בעיית רטיבות בתוך הבנה. לכן, חשוב לעשות איטום חיצוני לבניין כמה שיותר מהר מרגע איתור בעיה.

לעומת זאת אם יש בעיה חמורה באיטום החיצוני, יש צורך לעשות עבודה הכנה לאיטום ולהשתמש בכלי עבודה כמו מסור דיסק. בעבודת ההכנה מעמיקים את החריצים שבין אריחי החיפוי, כך שיהיו בעומק של סנטימטר אחד. אל החריץ מחדירים מלט שמתייבש וממלא את כל עומק החריץ. בשלב הבא, ימרחו על החריצים רובה אפוקסית או אקרילית. בבניינים בה הותקנו אריחי חיפוי מאבן סופגת מים, יתבצע עליה טיפול נוסף שנקרא איטום בסילר.

חדשנות באיטום חיצוני לבניין

עבודות האיטום משתנות בהתאם לגובה המבנה. במבנים נמוכים כמו בתים פרטיים, או בתים משותפים  בני 4 קומות, ניתן לבצע את האיטום באמצעות פיגומים או במות הרמה. אך כיום, כשיותר ויותר שכונות נבנות עם רבי קומות ומגדלים, איטום חיצוני לבניין נעשה שיטה חדשנית – איטום בסנפלינג.

ועדי בתים משותפים וחברות ניהול מעדיפים לבצע איטום חיצוני לבניין באמצעות חברה מקצועית אשר מבצעת איטום בסנפלינג בגלל שלוש סיבות עיקריות:

  1. האיטום נעשה מהר יותר – פירוק והרכבה של פיגומים אורך יותר זמן מאשר העברת כבלי הסנפלינג בין צד אחד של הבניין לצידו השני.
  2. העלות זולה יותר – שימוש בכבלי סנפלינג הוא זול יותר לעומת השכרת פיגומים.
  3. היכולת לבצע איטום חיצוני לבניין גם בחללים ובמקומות צרים.

שירותי איטום חיצוני לבניין  – מי משלם?

כאשר מבצעים איטום חיצוני בבית פרטי, בעלי הבית הם אלה שישלמו עבור העבודה. בבית משותף העלויות יתחלקו שווה בשווה בין כל דיירי הבניין. כאשר ועדי הבתי או חברות הניהול מציגות את הנושא בפני הדיירים, חלק מהם מתנגד בטענה כי בדירה שלהם אין רטיבות ולכן הם לא משתתפים בתשלום. אך החוק מגדיר את הקירות החיצוניים כרכוש המשותף של הדיירים ולכן התשלום עבור איטום חיצוני לבניין יתחלק ביניהם בצורה שווה.

 

איטום חיצוני לבניין

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן