מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

איטום חיצוני לבית

חברת מרום מציגה שירותי איטום חיצוני לבית על ידי מקצוענים בתחום

קמתם בבוקר, פתחתם את החלון וגיליתם שהצבע התנפח כמו בלון, ככל הנראה יש מים שחודרים מהקיר החיצוני אל הקיר הפנימי וגורמים לרטיבות. כדי להספיק את חדירת המים צריך קודם כל לאתר את מקור הבעיה ואז לפתור אותה באמצעות איטום חיצוני לבית על ידי חברה מורשה בעלת ניסיון בתחום האיטום.

תופתעו לדעת שמקור רטיבות בקיר יכול להיות דווקא בגג או במרזב ולכן מומלץ לבצע בדיקה מקיפה ויסודית של הבית שתאתר את הבעיה ותשים לה סוף. קיימות מגוון שיטות לאיטום חיצוני לבית החל מסיוד וזיפות, שימוש ביריעות ביטומניות, שימוש בחומר אקריל או אפוקסי ויציקות בט קל בשיפועים.

איך מבצעים איטום חיצוני לבית

רב הבתים המבצעים איטום חיצוני לבית עושים זאת עבור הקירות ולכן נדון בהם בהרחבה. קירות הבית עשויים בטון, עליהם שכבת טיח ועליה מודבקים אריחי חיפוי משיש או מאבן. נזילה או רטיבות החודרת אל הבית, מראה כי שכבת הטיח אינה שלמה ויש לתקן אותה.

כמו כל בעיה בבית מתחילים באיתור הנזילה. לאחר שהקבלן הבין איפה נמצאת הבעיה, הוא יכול להתחיל בביצוע איטום חיצוני לבית. העבודה נחלקת לשלושה שלבים:

  1. קילוף הטיח – הקבלן המבצע יקלף את שכבת הטיח הסדוקה וינקה את הקיר. במידה והקיר שבור יבצע האיטום תיקונים.
  2. שטיפה וייבוש הקיר – לאחר הניקוי, הקיר יעבור שטיפה וייבוש באמצעות השמש או באמצעות ברנר מיוחד. שלב זה נמשך כמה ימים.
  3. יישום חומרי האיטום – כשהקיר נקי ויבש מכניסים לסדקים רובה אפוקסית או אקרילית. במידה והסדק עמוק, ממלאים אותו קודם במלט ורק לאחר מכן מורחים חומרי איטום.

במידה והקיר מכוסה גם באריחי חיפוי ולא רק בשכבת טיח, יש צורך לבצע איטום חיצוני לבית בתהליך מורכב יותר הכולל העמקת החריצים בדיסק חשמלי, מילוי במלט, מריחה של רובה וסילר.

בין אם תעשו איטום פשוט או מרוכב, בסוף התיקון תצטרכו לצבע צביעה מחדש של קירות הבית.

בחירת קבלן מבצע עבור עבודות איטום חיצוני לבית

כשבוחרים קבלן מבצע עבור איטום חיצוני לבית מומלץ לוודא כי יש בידיו תעודות המעידות על הסמכות והשתלמויות. החוק בישראל אינו מתנה עיסוק באיטום בהכשרה כזו או אחרת לכן ההכשרות הן פרטיות וחסרות מעמד חוקי. אך ככל שלקבלן האיטום יש יותר וותק ויותר ניסיון עבודות איטום חיצוני לבית כך יגדל הסיכוי שהוא אמין ויעשה עבודה טובה.

כמו כל בעל מקצוע אחרי חשוב לוודא שקבלן האיטום נותן לכם הצעת מחיר מסודרת הכוללת את שלבי העבודה, תיאור תהליך העבודה ותנאי התשלום. בנוסף, חשוב לוודא כי יש לו ביטוח עבור העובדים ועבור צד ג’ וכי הוא מעניק אחריות על התיקונים שעשו.

על מנת להתרשם באיכות העבודה לאור זמן, מומלץ לקבל מהקבלן שאיתו אתם רוצים לעבוד שמות של ממליצים, לקבוע איתם פגישה ולראות איך נראית העבודה שלו אחרי שסיים אותה. המלצה מלקוחות עבר תלמד אתכם רבות על איכות העבודה, עמידה בזמנים וכמובן ההתנהלות הכללית שחשובה לא פחות. האם הוא נותן הצעת מחיר מסודרת הכוללת כתב כמויות, מפרטת את תנאי התשלום, וכוללת את כל שלבי העבודה.

איטום חיצוני לבית

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן