מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

שיקום מבנה לאחר שריפה

לצערינו הרב מדי שנה בתים רבים בארץ ניזוקים משריפות. לעיתים מדובר בשריפות קטנות אשר ניתן לכבות בצורה עצמאית (אגב, מומלץ שבכל בית יותקן מטף למקרה חירום) ולעיתים מדובר בשריפות ענק המכלות את הרכוש וגורמות נזק רב למבנה. במקרים כאלה לא נותרת לדיירי הבית ברירה אלא להעתיק את מקום מגוריהם למקום אחר עד שתסתיים תקופת שיקום המבנה לאחר שריפה.

מהם הגורמים לשריפה במבנה?

קיימים מספר אירועים היכולים לגרום לשריפה במבנה. בין אם מדובר בהצתה מכוונת (שהיא לרב נדירה מאוד) ובין אם מדובר בקצר חשמלי, פגיעת ברק, דליפת גז, התלקחות בטריות ומוצרי חשמל התוצאה תהיה אותה תוצאה: היווצרות של להבות אש היוצרות חום גבוה, עשן ופיח אשר מכלים את קירות הבית ומשאירים את המבנה עם ריח שרוף ואת בעלי הבית עם תחושת חוסר אונים.

הערכת נזק לאחר השריפה

במידה ונגרם לכם נזק לאחר שריפה, פנו אל חברת הביטוח בכדי לקבל הערכת נזק לרכוש ולמבנה ובמה כרוך התהליך של שיקום בית לאחר שריפה. היא תשלח אליכם שמאי אש שיעריך את גובה הנזק שנגרם, ימליץ על תיקונים וכמובן יתן אומדן לגובה הפיצוי שמגיע אליכם.
לרב, שמאי אש מטעם חברת הביטוח ירצה להוזיל את העלויות עבור חברת הביטוח ולכן מומלץ להזמין גם שמאי אש פרטי מטעמכם. הוא יפעל מול חברת הביטוח ייצג את האינטרסים שלכם לקבל פיצוי גבוה יותר.

תוכנית שיקום לאחר שריפה

תוכנית שיקום מבנים לאחר שריפה היא תוכנית המפרטת את כל שלבי התיקון הנדרשים לביצוע במבנה עד שתוכלו לחזור ולהתגורר בו ללא סכנה ממשית לבריאותכם או לחייכם. אך לפני שתתפנו לשקם את המבנה לאחר השריפה, תאלצו קודם לייבש את הרכוש ואת הקירות מהמים ששימשו לכיבוי השריפה.

לאחר תהליך הייבוש, תוכלו להתחיל ליישם את תוכנית השיקום לאחר שריפה שתטפל בנשקים שנגרמו עקב החום הגבוה. התוכנית תכלול מספר שלבים:

1. בדיקת היציבות והעמידות של המעטפת החיצונית ושל הקירות הפנימיים.
2. תיקוני בטון וטיח במקומות בהם התגלו סדקים ורווחים בקירות.
3. ניקוי עשן וגזים רעילים שהתפרסו בחלל המבנה ונכנסו אל תעלות האיוורור ואל החללים שבין הקירות.
4. ניקוי הפיח השחור שנדבק אל הקירות ואל הרהיטים.
5. תיקון תשתיות צנרת, מיזוג וחשמל.
6. צביעת הבית בצבע דוחה עובש.
7. איוורור הבית לאחר צביעה.

כמובן שלכל מבנה שנשרף תותאם תוכנית שונה לשיקום מבנה לאחר שריפה. הדבר החשוב ביותר הוא לבחור באנשי מקצוע או בחברה מוסמכת שיבצעו את שיקום המבנה בצורה המקצועית ביותר בהתאם לנהלים ולתקנות. לאחר סיום השיקום, יש לבצע בדיקה חוזרת של תקינות המבנה ולקבל אישור שהמבנה בטוח למגורים.

מרום שיקום מבנים מתמחה בביצוע עבודות שיקום לאחר שריפה. לפרטים והצעת מחיר לחצו כאן

שיקום מבנים לאחר שריפה

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן