מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

איך עובדת מצלמה טרמית

מצלמה טרמית היא מצלמה מיוחדת המתבססת על זיהוי קרינת החום המופצת מחפצים. העין שלנו לא מצליחה להבין במבט בקרינת החום הזו ולכן נעזרים במלצמה טרמית מיוחדת אשר קוראת את קרינת ה- IR (קרינה אינפרא אדומה INFRA RED). ככל שמסל המצלמה מציג לנו תמונת מסך אדומה יותר, כך החפץ שאותו אנחנו בודקים יהיה אדום יותר.

מצלמה טרמית  – איך זה עובד?

כל עצם וחפץ מסביבנו פולטים גלי אינפרא אדום המפיצים חום בדרגה מסוימת. למצלמה הטרמית יש חיישנים מיוחדים (מיקרובולומטרים) אשר קולטים את החום שנקלט מגלי האינפרא אדום והם למעשה משווים אותו לטמפרטורה מסביבו.

החיישנים הופכים את גלי האינפרא אדום (בעזרת עדשה מיוחדת) לתמונה המוצגת על המסך בצבעים חמים (כתום, אדום, צהוב) או בצבעים קרים (כחול ושחור). ככל שהתמונה מכילה יותר צבעים חמים, כך מבינים כי נפלט יותר חום.

איך החום קשור לאיתור נזילות? באמצעות שינוי בטמפרטורה. כאשר מים נוזלים בתוך הקיר הם למעשה משנים את הטמפרטורה שלו ושל הצינורות מהם הם דולפים. אם נעביר את המצלמה הטרמית על הקיר, נראה כי במוקד הנזילה תהיה טמפרטורה מסוימת וככל שנתרחק ממנה הטמפרטורה תשתנה. השינוי בצבעים שתציג המצלמה הטרמית על המסך יאפשר לנו לאתר את מוקד הנזילה תוך מספר שעות.

מצלמה טרמית  – יתרונות

קיימים מספר יתרונות לאיתור נזילות בעזרת מצלמה טרמית:

  1. פתרון מהיר של הבעיה – שימוש במצלמה טרמית מאפשר לבעלי המקצוע לבצע איתור מהיר של נזילת המים ללא צורך בשבירת קירות ו”הימורים” על הנקודה בה נמצאת הנזילה. במקום לשבור קירות ולגלות שהנזילה במקום אחר בכלל, סורקים את הקיר עם המצלמה וכשהיא מציגה שינוי בטמפרטורה בעל המקצוע יודע שזה המקום לשבור את הקיר בכדי לתקן את הנזילה.
  2. מצלמה טרמית יעילה עבור קירות חיצוניים ועבור קירות פנימיים – היות והמצלמה חודרת קירות עבים או דקים היא יעילה באיתור נזילות מים הן בקירות פנימיים הנחשבים דקים יותר והן עבור קירות חיצוניים שהם עבים יותר בכדי לאטום את הבית ולבודד אותו מתנאי מזג האוויר השונים.
  3. המצלמה הטרמית מתאימה גם לעבודות אינסטלציה בגובה – השימוש במצלמה טרמית מאפשרת לאנשי המקצוע לאתר נזילות מים בקומות הגבוהות גם במגדלי מגורים. במקום להרכיב פיגומים ובמות הרמה, ניתן בקלות להשתמש במצלמה הטרמית כאשר בעל המקצוע רתום לחבלי סנלפלינג.
  4. המצלמה הטרמית מתאימה לחללים קטנים וכוכים – המצלמה דומה בצורתה ובמשקל לאקדח לייזר הבודק מכוניות הנוסעות מעל המהירות המותרת. היות והיא קטנה וקלה ניתן להשתמש בה בכדי לאתר נזילות מים בחללים קטנים וצפופים בהם כגון הבוידם, מרפסת שירות או מסתור הכביסה.
מצלמה טרמית לאיתור נזילות

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן