מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

שיקום מבנה לאחר הצפה

כל הדירה שלי מים! הבית שלי מוצף! אין אחד שלא עמוד מול שלולית מים גדולה וקרא את הקריאות האלה.בחלק מהמקרים ההצפה מגיעה מגג הבית לכן חשוב לבדוק שההצפה אינה מגיעה מגג הבית ואם כן חשוב לבצע דרך קבלן איטום גגות מקצועי.אך בהרבה מקרים ההצפה מגיעה ממכונת הכביסה, ממי גשמים שחדרו אל הדירה או צינור מים שהתפוצץ. לרב הצפות שמקורן בתקלה במכשיר חשמלי הן הצפות שקל לתקן ועוד יותר קל לייבש ולאחר מספר שעות כבר ניתן לחזור לחיים רגילים. אך מה קורה כאשר יש הצפה שגורמת לנזק כבד לבית עצמו? במקרים כאלה יש צורך בשיקום מבנה לאחר הצפה.

סיבות להצפה גדולה

קיימות מספר סיבות להצפות גדולות אשר גורמות נזק למבנה: פיצוץ בצנרת ישנה, תיקון שלא נעשה נכון, חדירת כמות גדולה של מי גשמים בבת אחת, סתימה בצנרת ואפילו שורשי עצים אשר גדלים בתוך צינורות המים והביוב.

נזקים לאחר הצפה

הנזק הברור והמיידי מלבד רגשות הכעס והתסכול הוא כמובן הנזק לרכוש. אבל בזמן שאת החפצים שנרטבו וניזוקו קל מאוד להחליף, את המבנה שניזוק לא כל כך פשוט לתקן. במקרים רבים הצפות גדולות גורמות לבעיות חשמל, רטיבות בקירות, קילופי טיח ואפילו הופעת עובש בקירות. על מנת להתמודד עם נזקים אלה יש לבצע שיקום מבנה לאחר הצפה בתהליך שאורך מספר שבועות.

שיקום מבנה לאחר הצפה –חמשת שלבי העבודה

1. שאיבת המים – במידה ונאגרו מים על הרצפה יש לשאוב אותם החוצה כך שנוכל להעריך את הנזק שנגרם בצורה הטובה ביותר ולהתחיל בתיקונים בצורה המהירה והבטוחה ביותר.
2. ייבוש החדר – גם לאחר השאיבה החפצים, הקירות והרצפה של המבנה ישארו לחים. בעוד שאת החפצים די קל לייבש, הרי שאת הקירות הורצפה קצת יותר מסובך לייבש. אך חשוב מאוד לעזות זאת אחרת הם יפתחו עובש ובקטריות שעלולות לגרום לפגיעה בדרכי הנשימה. כדי לבצע את הייבוש ביעילות ובמהירות מומלץ לפנות את החדר מחפצים ורהיטים
3. בדיקת צנרת וחשמל – מעברת לנשק הנראה לעין ורהיטים וחפצים, עלול להיגרם גם נזק לצנרת ולחוטי החשמל. חשוב לבצע בדיקת יסודית של הצנרת והחשמל על ידי אנשי מקצוע מוסמכים שיוודאו שלא יהיו תקלות נוספות בעתיד.
4. ניקוי החדר מעובש, בקטריות וריחות לא נעימים.
5. תיקון הקירות והרצפה – תיקון קירות שנסדקו, החלפת אריחי קרמיקה או פרקט שניזוקו וכמובן צביעה מחדש של המבנה.

חשוב לדעת!
אתם בטח מניחים שאתם כבעלי הנכס תצטרכו לשאת בעלויות התיקונים אך חשוב שתדעו כי נזקי הצפה מכוסים על ידי חברות הביטוח. כך שאם ביתכם הוצף ונגרם נזק, נציגי חברת הביטוח ידעו לומר לכם מה מכוסה במסגרת הביטח ומה לא. יתרה מכך, הם יוכלו להמליץ לכם על בעלי מקצוע המוסמכים לבצע שיקום מבנה לאחר הצפה.

שיקום מבנה לאחר הצפה

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן