מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

שיפוץ חזית בניין

אומרים אל תסתכן בקנקן אלא מה שיש בתוכו, אבל כשזה מגיע לבתים משותפים הקנקן מאוד חשוב. הרי ככל שהנראות החיצונית של הבניין נראית יפה יותר ומטופחת יותר, כך יותר נעים לחיות בבניין ולשהות בסביבתו. בבתים בהם הטיח בחזית הבניין מתפורר ומתקלף עם סדקים בקירות מומלץ לעשות שיקום למבנה ושיפוץ לחזית בניין.

סיבות לשיפוץ חזית בניין

אנחנו נוהגים לחשוב ששיפוץ חזית בניין היא למטרות נראות בלבד. אם יהיה לנו לובי יפה או צבע חדש על הקיר, ערך הדירות שלנו יעלה אז כדאי לשפץ.

ובכן, המראה החיצוני הוא לא הסיבה היחידה לשיפוץ חזית בניין, סיבה נוספת לשיפוץ כזה היא כמובן תקינות המבנה.

פעמים רבות שיפוץ חזית בניין נועד כדי לטפל בבעיות מבניות כגון סדקים בקירות, חיזוק עמודים תומכים,איטום גג הבניין, איטום חלונות ועוד. תיקונים אלה חשובים על מנת לשמור על חוזק המבנה ובטחונם של הדיירים.

החלטתם על שיפוץ החזית הבניין – מה עושים עכשיו?

בניגוד לשיפוץ של דירה פרטית, בה לא נדרשת הסכמה ואישור של אנשים אחרים כשרוצים לעשות שיפוץ חזית בניין נדרשת הסכמה של כל דיירים הבניין. ההסכמה היא תנאי הכרחי להתחלת שיפוץ חזית בניין.

על פי חוק שיפוץ בית משותף כדי לצאת לדרך עם שיפוץ בניין נדרשת הסכמה של 51% מהדיירים. כל דיירי הבניין מחוייבים לשלם את עלויות השיפוץ המבני הכולל תשתיות (חשמל, סדקים, מעליות, מערכת ביוב, מרזבים ועוד). במידה ומדובר בשיפוץ לצורכי ניראות (מה שנהוג לכנות שיפוץ קומסטי) נדרשת הסכמה של 75% מהדיירים.

שיפוץ חזית הבניין

 

איך קובעים את עלות השיפוץ עבור חזית בניין?

מכיוון שמדובר בשיפוץ גדול שנמשך מספר חודשים וכולל מספר תחומים מומלץ לקחת קבלן או חברת בניה מקצועיים, בעלי ניסיון וותק בכל הקשור לביצוע עבודות שיפוץ של בתים משותפים.

נציג החברה יגיע אל הבניין שלכם לתת הצעת מחיר מפורטת ובמידת הצורך גם יאתר כשלים מבניים בבניין כך שתוכלו לדעת האם צריכים צריכים להוסיף לתקציב גם תיקון של תשתיות.

העלות יהיה מורכבת מעלויות בעלי המקצוע (עורכי דין, מנהל בנייה, סיידים, רצפים, חשמלאים וכו) ומעלויות של חומרי עבודה (חומרי צבע, קרמיקות, בטון, הקמת פיגומים).

גורמים נוספים המשפיעים על העלות היא כמובן מספר הקומות בבניין, מידת הנגישות לבניין (האם צריך מנוף?), איכות חומרי הבנייה שתרכשו ועוד.

מומלץ כמובן לבקש הצעות מחיר ממספר קבלנים וחברות בניה על מנת להשוות מחירים, הקפידו לקבל בכתב את הערכת הזמן למשך השיפוץ, תוקף האחריות ועוד.

לסיכום, שיפוץ חזית בניין הוא תהליך שנמשך מספר חודשים ותורם הן לחיזוק המבנה והן לשיפור הנראות החיצונית המעלה את ערך הדירות.

שיפוץ חזית בניין

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן