קבלן רשום מס' 36727

שיפוץ בניין משותף

אם אתם גרים בבניין משותף שהוא בן עשרים שנים ומעלה, רב הסיכויים שבין הדיירים כבר החלה איזו שהיא התדיינות לגבי שיפוץ כולל. לפעמים לא צריך לחכות שהבניין יהיה בן יותר מעשרים שנים כדי לבצע שיפוץ בניין משותף מכיוון קיימות מספר סיבות המניעות דיירים לבצע שיפוץ שכזה:

  • נזק שנגרם עם השנים
  • נזקי לחות ורטיבות
  • נפילות אריחי חיפוי
  • סדקים
  • השבחת הנכס
  • הרצון להוסיף או לשנות חלק מסוים במבנה הבניין למשל הוספת מעלית או החלפת לובי

איך מתחילים בתהליך שיפוץ בניין משותף

בהחלט מדובר בתהליך ממושך היות ולא רק השיפוץ נמשך כמה חודשים ולפעמים נמשך גם שנה, אלא גם עבודת ההכנה אליו אורכת כמה חודשים. כך שאם התחלתם לחשוב על שיפוץ בניין משותף, חשוב שתדעו שהדרך לשיקום מבנים ארוכה וחשוב שתגיעו עם הרבה סבלנות ומידע לתהליך.

אחד מהשלבים הראשונים בהנעת תהליך השיפוץ הוא לערוך סקירה של הבניין ולבדוק מה בבניין מצריך שיפוץ ומה צריך שיפור. אבל מה ההבדל בין השניים? שיפוץ הוא כל מה שלא ניתן לתקן או שהדיירים מעדיפים להחליף בחדש. למשל, שיפוץ של דלתות הלובי או שיפוץ של שביל הגישה לבניין. לעומת זאת שיפור מתייחס לדברים קיימים שלא מחייבים החלפה בחדש, לדוגמא החלפת ריצוף שבור ולא החלפת כל הריצוף או הנחת שכבת אספלט בחניה לעומת ריצוף החנייה באבנים משתלבות.

יש בידיכם רשימה של כל השיפוצים והשיפורים הנדרשים בבניין? נהדר! עכשיו עליכם לפנות אל ועד הבניין ולבקש ממנו לכנס אספת דיירים בכדי לדון בנושא. בכדי לצאת לדרך של שיפוץ בניין משותפת נדרשת הסכמת כל הדיירים. מדוע? מפני שעלויות השיפוץ מתחלקות שווה בשווה בין כל דיירי הבניין.

אך מה עושים אם אחד הדיירים או כמה מהם מתנגדים לשיפוץ או מוכנים לשלם רק חלק מהשיפוץ? במקרים כאלה תוכלו להיעזר באגודה לתרבות הדיור או בעו”ד המתמחה בשיפוצי בניינים.

בחירת חברה עבור שיפוץ בניין משותף

מכיוון שתהליך שיפוץ בניין משותף הוא תהליך מורכב, מומלץ לבחור בקבלן שיפוצים המבצע את כל התיקונים תחת קורת גג אחת. כמו בשיפוץ דירה פרטי, חשוב שתבדקו מול הקבלן:

  1. האם יש לו את כל האישורים לבצע את העבודה
  2. האם הוא נותן אחריות על השיפוץ ולמשך כמה זמן
  3. האם יש לו ביטוח על העובדים ועל צד ג’
  4. האם הוא נותן הצעת מחיר מסודרת הכוללת כתב כמויות, מפרטת את תנאי התשלום, וכוללת את כל שלבי העבודה.

חשוב לבקש המלצות מוועדי בניינים אחרים שעשו שיפוץ בניין משותף דומה לשלכם, כך שתוכלו להתרשם מהתוצאה הסופית של השיפוץ.

מהו אחוז הדיירים הנחוצים לצורך שיפוץ בניין משותף?

לצורך ביצוע עבודות של שיפוץ בניין משותף, המשמרות את מצב הבניין הקיים,( כפי שהבניין התקבל מהקבלן) החוק אומר שיש צורך ב51% מבעלי הדירות.
לצורך ביצוע שיפוץ בניין אשר כוללות שינויים בחזית ובמעטפת המבנה (שינוי אריחים, בניית מרפסות, חיפויים, מעקים ועוד…) יש צורך ברוב של 75% מבעלי הדירות בבניין.

על מי חלה עלות השיפוץ לבניין?

עלות שיפוץ בניין משותף והתשלום לקבלן חלה על בעלי הנכסים בבניין, עם זאת ישנן עיריות ורשויות אשר מעודדות את בעלי הדירות לשפר את התשתיות, ולהתחיל תהליך של שיפוץ הבניין המשותף, לשם כך ישנן עיריות ורשויות אשר הקימו קרן אשר מספקת הלוואה לתושבים בתנאים נוחים, ואצל חלקם ההלוואה אינה כוללת ריבית בעבור התשלומים לצורך שיפוץ הבניין.

שלבים בתהליך שיפוץ בניין משותף
שיפוץ בניין משותף מרום איטום ושיקום מבנים

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן