מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

שימושים נפוצים ביריעות ביטומניות

אם נתקלתם במושג ביטומן או ביטומניות סביר להניח שאתם מחפשים יריעות לצורך איטום גגות או חדרים שונים מחדירה של מים. הביטומן הינו חומר דומה לזפת בתכונות שלו, הוא מתרכך במגע עם חום ומתקשה כאשר בא במגע עם קור. יריעות ביטומניות לצורך בידוד עשויות מחומר הביטומן שהופך אותן לחזקות ועמידות.

סוגי יריעות ביטומניות:

היריעות עצמן נדבקות לתשתית ומתחברות זו לזו בצורה שמתקבלת שכבה אחת רצופה ואטומה. השימוש בהן הוא נרחב בתחום הבנייה- בניה תעשייתית, בניה פרטית, וגם בבניה של תשתיות שונות כמו גשר או מנהרה. כמובן שלכל סוג בניה יש להתאים את סוג היריעה המתאימה. המבחר של היריעות הוא גדול במיוחד ויש לבחור את המתאימה ביותר לפי העובי שלה, הציפוי שלה, ודרגת החוזק שלה.

רוב היריעות מתחלקות לשני סוגי יריעות איטום עיקריים- יריעות SBS ויריעות APP

יריעות SBS הינן יריעות אלסטיות יותר המתאימות לשימוש במקומות שאין בהם שמש ישירה. לרוב נעשה בהן שימוש לאיטום של חדרים תת קרקעים- מרתפים, חניונים וכדומה.

יריעות APP לעומתן הן חזקות יותר ועמידות יותר לתנאי מזג האוויר השונים כמו שמש ישירה. הציפוי שלהן מונע התחממות ולכן הן מתאימות לשימוש באזורים החשופים לשמש ישירה כמו חניון פתוח או גגות.

השימושים השונים ביריעות ביטומניות:

שני סוגי היריעות נועדו למניעת חדירה של מים כאשר האחת מתאימה למקומות ללא שמש ישירה והשנייה מתאימה למקומות עם שמש ישירה. כאשר יש צורך באיטום של מבנה מסחרי, תעשייתי ואפילו בניין מגורים פרטי- יש צורך להתאים את סוג היריעה למקום אליו היא מיועדת.

היריעה תפקידה העיקרי הוא למנוע חדירה של מים למבנה. כאשר מדובר ביריעות מסוג APP יש לוודא שהשיפועים בגג תקינים בכדי למנוע הצטברות של מי גשמים. כמו כן היריעה מספקת הגנה של מניעת התחממות פנים הבניין בימים חמים מאוד.  כאשר מדובר ביריעות מסוג SBS שלרוב נעשה בה שימוש במקומות תת קרקעיים, הקושי הגדול הוא להתמודד עם מי תהום שיכולים לחדור למבנה דרך סדרים בבטון. לצורך כך ליריעה תכונות מיוחדות המותאמות לשטח כולל יריעות המתאימות למניעת חדירה של עשבים ושורשי עצים שעלולים לגרום לנזק למבנה.

שני סוגי היריעות נפוצים מאוד בתחום הבנייה בעיקר כאשר יש צורך לבצע איטום של משטחים גדולים במיוחד- חניונים עיליים ותחתונים, רחבות ציבוריות, כבישים מסלולי טיסה וגגות. היריעות הן עמידות ובטוחות ולכן מאוד פופולאריות בתחום הבניה בארץ. חשוב מאוד לבחור איש מקצוע בתחום הבנייה שמכיר את סוגי היריעות וידע להתאים את היריעה מבחינת כל תכונותיה למיקום אליו היא מיועדת וכמו כן ידע להתקין אותה בצורה מקצועית.

 

איטום גגות בזפת

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן