מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

צו מבנה מסוכן

כאשר חושבים על מבנה מסוכן לרב חושבים על מבנה נטוש עם קירות מתקלפים, ציורי גרפיטי ועשבים גבוהים שצומחים בגינה. אבל ההגדרה של מבנה מסוכן היא שונה ודווקא מתעלמת מהנראות של הבניין ומתייחסת למבנה שלו, לתחזוקה שלו ולעמידות שלו.

מהו מבנה מסוכן?
מבנה מסוכן הוא כל מבנה אשר מהווה סכנה ממשית לחייהם של דייריו או לחייהם של עוברי האורח ברחוב. בעירייה או ברשות המקומית קיימת מחלקת הנדסה אשר אחראית לבדוק את תקינותם של מבנים ישנים. מהנדסי הבניין מטעם העירייה או הרשות בודקים ומעריכים עד כמה המבנה בטוח לדייריו ולעוברי האורח בסביבתו.
לאחר בדיקה מדוקדקת יוציאו מהנדסי הבניין צו מבנה מסוכן אשר מפרט בפני הדיירים את כל הליקויים הקיימים במבנה ואת כל התיקונים שעליהם לעשות על מנת שהמבנה יוגדר כראוי למגורים. חשוב לדעת כי האחריות על ביצוע התיקונים והליקויים חלה על דיירי הבניין, כך שאם מדובר בבניין משותף הדיירים יחלקו את התשלום ביניהם. לאחר שיבוצעו כל התיקונים וכל הליקויים, דיירי הבניין צריכים להזמין את מהנדסי הבניין של העירייה או של הרשות המקומית על מנת לאשר כי המבנה תקין ובטוח לדיירים ולעוברי האורח.

מדוע חשוב לתקן במהירות מבנה מסוכן?
אם בתיקוני בתים לרב מנסים לדחות את התיקון או לנסות לבצע את התיקון בצורה עצמאית (ללא עזרת איש מקצוע) הרי שלבניין שקיבל צו מבנה מסוכן, הדבר אינו אפשרי ותיקון הליקויים והתקלות חייב להתבצע כמה שיותר מהר. קיימות לכך שתי סיבות:
1. מרגע שניתן צו מבנה מסוכן כל הנכסים בבניין עוברים הקפאה והדיירים לא יכולים לבצע עסקאות מכירה או קנייה. כמו כן, חוזי השכירות בבניין מבוטלים. התנהלות זו פוגעת בדיירים מבחינת כלכלית ולכן חשוב למזער ולצמצם אותה ככל הניתן.
2. מרגע שניתן צו מבנה מסוכן האחריות על פגיעות בגוף וברכוש עוברת אל הדיירים והם עלולים למצוא את עצמם בתביעת נזיקין אשר תגרור אחריה תשלום פיצויים גבוה.

איך מתבצע התשלום עבור התיקונים?
מרגע הינתן הצו, האחריות עוברת אל הדיירים או אל בעל הנכס והם אלה שישאו בעלות התיקונים. היות ומדובר ברב המקרים בסכומים גדולים הדורשים הליך שיקום מבנים המתבצע על ידי בעלי מקצוע ייחודים ניתנת ארכה של שלושה חודשים להסדיר את גיוס הכספים, לאתר קבלן שיפוצים מוסמך וכמובן למצוא דיור חלופי עד שיוסר הצו.
עיריות ורשויות מקומיות רבות פועלות לטובות הדיירים ומעניקות תמיכה ועזרה כלכלית במימון התיקונים. היות ואין אחידות בנושא, כל עירייה ורשות מקומית מציעה לדיירים עזרה אחרת, מומלץ ליצור קשר עם מחלקת ההנדסה ולבדוק איזו עזרה אתם זכאים לקבל.

צו מבנה מסוכן

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן