מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

פיצוץ בצנרת או נזילה ממקור אחר? כך תבדקו!

פיצוץ בצנרת הוא כמובן השלב האחרון של נזילה קטנה ולכן חשוב לבצע איתור נזקי מים בשלבים המוקדמים כשרק חושדים בנזילה וכך יותר קל לטפל בה.

5 סימנים מוקדמים לפיצוץ בצנרת

דמיינו לכם חור הנפער בסכר ונוזלת ממנו בכל פעם טיפה אחת, אם תמצאו את החור ותסתמו אותו הרי שהסכר לא יפרץ. אך אם לא תאתרו את החור או שתתעלמו ממנו, הוא יגדל, הטיפה תהפוך לזרם מים קולח שיפרוץ את הסכר ויגרום לנזקים כבדים.

איך מזהים את אותו חור בסכר? איך מאתרים את אותה נזילה קטנה? יש לכך כמה דרכים:

  1. איתור סימני רטיבות באיזורים המועדים לפורענות כגון קיר משותף עם חדר האמבטיה, ארונות בחדרי האמבטיה, ארון מתחת לכיור וכדומה.
  2. מישוש נקודות החיבור של הצנרת – אלה נמצאים בעיקר במטבח ובחדרי האמבטיה. מומלץ להתכופף, להרגיש עם היד את החיבור בין הצינורות ולקוות שכף היד תישאר יבשה. אם אתם לא מצליחים להגיע אל נקודות החיבור, תוכלו להאיר עליהן עם פנס ולנסות לזהות את הנזילה או להניח קערה קטנה מתחת לחיבורי הצנרת לכמה שעות. במידה והקערה התמלאה במים, הרי שיש נזילה.
  3. בדיקת שעון המים של הבית – אם השעון ממשיך לעבוד גם לאחר שכל הברזים נסגרו, הרי שיש נזילה. אם המחוג נעצר – הרי שאין נזילה בבית ואפשר לנשום לרווחה.
  4. איתור נזילה סמויה מהניאגרה – נעשית על ידי הנחת נייר טואלט יבש על דופן האסלה. במידה והנייר מתרטב, הרי שיש נזילה. אם הנייר נשאר יבש, הרי שהכל תקין. חשוב כמובן לבצע את הבדיקה כשלא נעשה שימוש מקדים בשירותים.
  5. נראות הקירות הפנימיים והחיצוניים של המבנה – כאשר בקיר מופיעים סדקים בצבע או שהצבע מתנפח, הרי שיש הצטברות של מים במקום מסוים ויש לאתר אותה. עוד סימנים שניתן לראות בעין בלתי מזוינת הם כתמי עובש ורטיבות על הקיר.

איתור נזילה באמצעות טכנולוגיה

אם לא הצלחתם לזהות את הנזילה, ניתן להזמין בדיקה מקצועית הנעשית באמצעות מצלמה תרמית. המצלמה מצלמת את הקיר בעזרת חיישנים מיוחדים הקולטים את הטמפרטורה של הקיר. באיזורים בהם תהיה נזילה, הטמפרטורה של הקיר תהיה חמה או קרה יותר והדבר יבוא לידי ביטוי בתמונה המתקבלת.

תוצאות הבדיקה מתקבלות מיידית עם סיום הבדיקה. היות והבדיקה מאתרת בדיוק רב את מיקום הנזילה או הפיצוץ בצינור, ניתן לבצע תיקון נקודתי ולהימנע משבירת הקיר כולו.

במידה והנזילה לא אותרה עלול להיווצר פיצוץ בצנרת שיוביל לנזקים כבדים שיצריכו תיקונים מורכבים כגון איטום מרפסות או שיקום מבנים.

פיצוץ בצנרת

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן