מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

סיבות לסדקים בקירות

גם אם הבית שלכם יחסית חדש או משופץ והכל תקין בו, הופעה של סדקים בקירות יגרמו לו להיראות מוזנח ולא תקין. סדקים הם לא רק מפגע אסתטי שמכער את הנראות של המבנה מבחוץ ומבפנים- הוא עלול להיות מפגע של ממש ופתח לרטיבות ונזילות שיכולות לחדור עד לשלד הבניין. לכן יש לברר מה הסיבה להיווצרות סדקים בקירות ולבצע איטום סדקים בקיר בהתאם.

הסיבות להיווצרות של סדקים בקירות:

  • שינויים בטמפרטורה- שינויים במזג האוויר משפיעים על המבנה עצמו והבלוקים מהם הוא בנוי מתרחבים או מצטמקים בהתאם. שינויים אלה גורמים להתנתקות של השכבות של הקיר ונוצרים סדקים בקירות.
  • תזוזת של המבנה- שקיעה של היסוד, תזוזות של הקרקע, חוסר אחידות במרכיבים או ביסוס לקוי- כל אלה יכולים לגרום לתזוזה של המבנה ולהיווצרות של סדקים בקירות.

כמובן שהדבר הראשון שמפריע בהופעתם של סדקים בקירות הוא המראה של המבנה אך יש לקחת בחשבון שהנזק שאותם סדקים עלולים לעשות הוא גדול ומשמעותי הרבה יותר מנזק אסתטי. סדקים עמוקים לאורך הקיר שאינם מטופלים יגרמו לנזק בבידוד ובאיטום של הבניין, ועלולים להגיע עד למצב של הזזה של חלונות או דלתות בו. במידה והסדקים עמוקים ביותר הם יכולים להביא להתמוטטות של חלק מהבניין ואפילו של כולו. כבר בהופעתם הראשונית של הסדקים יש לבצע איטום סדקים בקיר.

איך מבצעים איטום סדקים בקיר?

ברגע שמגלים סדקים בקיר יש לקרוא לבעל מקצוע והוא יחליט על פתרון שמתאים לסדקים בקיר פנימי ולסדקים בקיר חיצוני. הדבר הראשון שיש לבצע בשני המקרים הוא לברר מה המקור להיווצרות של הסדקים ולטפל בו בכדי שלא יחזרו להופיע זמן קצר לאחר התיקון.

כאשר מדובר בסדקים בקיר הפנימי במבנה- דרך הטיפול היא חריצה בקיר עד ההגעה לבלוק ואז לבצע מילוי בחומרים על בסיס גבס שמיועדים לסתימת חריצים וסדקים בקיר. מעל ניתן לבצע תיקוני שפכטל וצבע. איטום נקודתי לא יספיק שגן יש לוודא שלא תהיה תזוזה של הבלוק שתגרום להופעה מחודשת של הסדקים. במידה ומדובר בסדקים גדולים ניתן לעשות שימוש ברשת.

כאשר מדובר בסדקים בקיר החיצוני במבנה- קיים חומר מיוחד על בסיס סיליקון שמשמש כחומר איטם גם לסדקים וגם נגד רטיבות. החומר נמתח בהתאם לצורך ולכן התזוזות העתידיות לא תשפענה עליו. כמו כן ניתן להתאימו לצבע הבניין.

חשוב מאוד לבצע את עבודת הבדיקה והאיטום של הקירות עם קבלן עבודה מקצועי שיברר מה המקור לבעיה וימצא פתרון ולא רק יבצע טיפול קוסמטי לקיר.

סדקים בקירות

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן