מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

צביעת קירות חוץ – מה הזמן הנכון

ברב הבתים המשותפים מותקנים כיום אריחי חיפוי משיש או מאבן טבעית כך שהדיירים לא צריכים לחשוב מתי הכי נכון לצבוע את הקיר בחוץ. אבל מה לגבי בעלי בתים פרטיים או בתים משותפים ישנים בהם קירות החוץ חשופים? בדיוק עבורם הכנו את המדריך המקוצר לצביעת קיר חוץ.

טיימינג זה הכל

צבעי חוץ לקירות הם לא צבעים רגילים שאפשר פשוט למרוח, להמתין כמה שעות עד שהקיר יתייבש וזהו, הסתיימה העבודה. צביעת קירות חוץ דורשת קיר יבש לחלוטין ומזג אוויר חמים, כך שהזמן הנכון לצבוע את הקיר בחוץ יהיה בעונת האביב.

כאשר מבצעים צביעת מבנים או צביעת קירות חוץ, על מנת שהתוצאה הסופית תהיה אידאלית, הצבע צריך להתייבש ללא מגע עם מים בכלל במשך 3 ימים (72 שעות) מה שיכול להיות בעייתי בעונת הסתיו.

מה משפיע על צביעת קיר חוץ?

שלושה גורמים עיקריים הופכים את עונת האביב לתקופה האידיאלית לצביעת קירות חוץ:

  1. טמפרטורה – מומלץ לא לצבוע כשקר מדי ובטח לא כשחם מדי. כשמזג האוויר קר מדי והמעלות מראות מתחת ל – 10oC, הקור ישפיע על איכות הצבע. הוא לא ימרח באופן אחיד על הקיר והוא לא ייספג בקיר כמו שצריך. כשחם מדי והמעלות מראות מעל 32oC הצבע יתייבש מהר מדי ויהיה קשה למרוח אותו בצורה אחידה על הקיר.
  2. לחות – להימנע מהלחות בקיץ הישראלי זה בכלל לא פשוט ואם הצביעה מתבצעת בימים בהם יש לחות גבוהה עלול להיווצר עיבוי. העיבוי פוגם ביכולת של הצבע להיצמד לקיר והתוצאה הסופית עלולה להיות קיר חוץ גבשושי ולא קיר עם צביעה חלקה.

 

  1. רוחות – הרוח מעיפה איתה חלקיקי אבק ולכלוך הנדבקים אל הקירות. הרוח גורמת לצבע להתייבש מהר מדי ולא להיצמד בצורה הטובה ביותר אל הקיר החיצוני.

טיפים שכדאי לקרוא לפני צביעת הקירות החיצוניים

  1. למרות שהצבע מצריך טמפרטורה גבוהה כדי להתייבש, אתם לא חייבים לעבוד בשמש הקופחת. תוכלו לצבוע את הקיר בשעות הבוקר המוקדמות או אחר הצהריים. אם בחרתם לעבוד תחת שמש חזקה, הקפידו על אמצעי הגנה כמו כובע, משקפי שמש ושתיית מים מרובה.
  2. אם יש לכם ילדים קטנים שאוהבים לרוץ בגינה, כדאי שבימי הצביעה תרחיקו אותם מהחצר על מנת שלא ישאפו את אדי הצבע. למרות שהצביעה נעשית באוויר הפתוח, עדיין מדובר בכימיקלים המתפזרים באוויר.
  3. לכל צבע קיר חוץ יש הוראות יצרן ותו תקן ישראלי המסבירים באיזה טמפרטורות מומלץ לעבוד איתו ולצבוע איתו את הקיר. ככל שנקפיד יותר על הוראות אלה, כך עבודה הצביעה והתוצאה הסופית תהיה איכותית ותחזיק מעמד לאורך זמן רב.
  4. לפניי צביעת הקירות חוץ חשוב לוודא שאין נזילת מים מהגג ואם כן לוודא שמבצעים איטום גגות לפניי כן.
צביעת קיר חוץ

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן