מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

מתי הזמן הכי נכון לבצע איטום לגג?

ככל שהטמפרטורות יורדות ועולים הסיכויים לגשם ראשון, עולה החשש האם קרב היום בו נגלה שהגג נוזל וצריך לתקן את האיטום.

אנחנו במרום איטום מאמינים שלא צריך לחכות לנזילה הראשונה או לסימני הרטיבות הראשונים כדי לאתר את הבעיה, ולכן אנחנו ממליצים להקדים תרופה למכה וכבר בחודשי הקיץ לבצע בדיקת איטום גגות ללא מחויבות וללא עלות.

חום השמש עובד לטובתנו

בחודשי הקיץ ממוצע הטמפרטורות עומד על 30 מעלות והחום הכבד גורם לחומרי האיטום להיצמד מהר יותר, להידבק מהר יותר ובעיקר להתייבש מהר יותר. כך שמומלץ לנצל את חום השמש לטובתנו.

איטום גגות המתבצע בימי החורף ימשך זמן רב יותר ויהיה פחות יעיל כי מים יחלחלו אל חומרי האיטום וזמן היבוש יהיה ארוך יותר. כמובן שאם אין ברירה וצריך לבצע תיקון בחודשי החורף, נעשה זאת במקצועיות ויעילות כך שבעיית האיטום תפתר בצורה הטובה ביותר.

איך אוטמים גג?

כיום ניתן למצוא מגוון שיטות וטכניקות שימנעו חדירת מים אל גג הבנין:

איטום בזפת שיטת איטום הקיימת בצחום כבר שנים רבות. איטום בזפת הוא יחסית מהר וזול, אך הוא דורש תחזוקה לעיתים קרובות מפני שהזפת נוטה להתרחב ולהתכווץ בחום ובקור ולאורך זמן נוצרים בה סדקים שגורמים לחלחול מים ולנזילות.

איטום ביריעות ביטומניות אלה יריעות גומי או פלסטיק עבות המונעות את חדירת מי הגשמים. בעזרת מבער מלחימים אותם אל הגג ואוטמים אותו. יריעה ביטומנית מסוגAPP  היא הנפוצה ביותר בעל איטום גג כי היא בעלת עמידות גבוהה לטמפרטורות גבוהות. קיימת יריעה ביטומנית נוספת מסוג   SBSהמתאימה בעיקר לגגות באיזורי אקלים קר, אך כמעט ואין כאלה בארץ. בניגוד לזפת, אין צורך בתחזוקה שוטפת היות והיריעות הביטומניות עמידות לאורך זמן.

איטום בחומרים אקריליים – אלו משחות חזקות וגמישות שמורחים על הגג לצורך האיטום. לא ניתן לשלב אותם עם זפת או יריעות ביטומניות והן אינן עמידות בפני מים שנאגרו על הגג (מים עומדים ללא ניקוז).

איטום בחומרים פוליאורטנים – זהו חומר עמיד בפני טמפרטורות גבוהות על יעילות גם במקרה של אגירת מים. מומלץ להשתמש בו לאיטום של איזורים קטנים כגון חיבור של יריעות איטום, איטום סדקים והגנה מפני חדירת מים לדלתות ולחלונות.

כמה יעלה איטום גג בטון?

מחיר עבודת איטום גג נקבע לפי מספר קריטריונים: שיטת האיטום והחומרים בהם תבחרו להשתמש באיטום הגג, נגישות אל הגג (ככל שקשה יותר להגיע לגג, המחיר יהיה גבוה יותר) וכמובן עבודת ההכנה לפני תחילת העבודה (מחיר פינוי גג והכנתו לאיטום יכולים להגיע עד 1500 ₪).

מתי לבצע איטום גגות

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן