מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

ניקוי עובש בקיר – טיפול בעובש בקירות, פטריה בקיר

מאוד לא נעים להסתכל על הקיר או על התקרה ולגלות כתמים של עובש. לא נעים אבל ניתן לטיפול. יש כמה סיבות להופעה של עובש ולכן חשוב לזהות את הסיבות ולטפל במקור של הבעיה ולאחר מכן לטפל בעובש.

הסיבות להיווצרות של עובש בקירות הבית:

  1. רטיבות- במידה ויש חסכי איטום בתקרה או בקירות עלולה להיווצר רטיבות שתגרום להופעה של עובש. במקרים כאלה מומלץ לבדוק סדקים ולבצע איטום סדקים וגם איטום גגות בהתאם לצורך.
  2. נזילות- גם נזילות עלולות לגרום לעובש על ידי גרימה לרטיבות פנים בקיר. יש לאתר את הנזילה ולטפל בה בהקדם.
  3. עיבוי- הבדלי טמפרטורות בין הטמפרטורה מחוץ למבנה לבין זו שבתוך המבנה גורמת לעיבוי- אדים שהופכים לטיפות על גבי החלונות בבית. אותם מים מחלחלים בסופו של דבר לקיר ויוצרים עובש.
  4. קפילריות- נזילה מתחת למרצפות מייצרת מצב של קפילריות- מים שמטפסים מעלה במקום צר ומגיעים לקיר ומייצרים עובש.
  5. לחות בחדרים הרטובים- הלחות מצטברת על הקירות וחודרת את שכבת הצבע ונוצר עובש.

הנזק שעלול להיווצר בעקבות הופעת עובש בבית:

 זה מאוד לא נעים לראות כתמים של עובש אך מעבר למראה עצמו מדובר בנזק של ממש. העובש חודר לאוויר שלנו והוא מסוכן לנשימה בעיקר עבור קבוצות סיכון. ברגע שהעובש לא מטופל הוא הופך לטחב ואז הנזק הבריאותי גדול הרבה יותר.

כמו כן הופעה של עובש לא מפריע רק לדיירים הנוכחים בבית אלא גם לדיירים פוטנציאליים ומעידה על בעיה שלא טופלה ולכן מורידה את נכס המבנה בהתאם ותקשה עליכם למכור אותו.

 חשוב לטפל בעובש בקיר:

השלב הראשון הוא לאתר את הסיבה להופעת העובש ולטפל בה אחרת העובש יחזור והנזק עלול להיות גדול יותר. לאחר מכן יש לטפל בהופעת העובש עצמו. אם מדובר למשל בסדקים בקיר יש לבצע איטום סדקים ואם מדובר בנזילה שמקורה בגג יש לבצע איטום לגג ולאחר מכן להסיר את הטיח עם העובש, לטפל נקודתית במפגע בחומרים מתאימים ולאחר מכן לצבוע עם צבעים שדוחים עובש.

כאשר העובש מופיע בחדרים הרטובים הסיבה היא לרוב הצטברות של לחות או עיבוי. חשוב לאוורר את החללים האלה באופן תדיר, להשאיר דלת פתוחה וחלון פתוח ולמנוע את תהליך העיבוי. לאחר מכן יש להזמין איש מקצוע שיקלף את העובש ויעשה תיקוני צבע, ויוודא אם יש או אין צורך באיטום.

לא מומלץ לטפל במקרים של הופעת עובש לבד שכן העובש עצמו מסוכן לבריאות ואיש מקצוע ידע באילו חומרים להשתמש בכדי לטפל בבעיה.

עובש בבית

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן