קבלן רשום מס' 36727

מהנדס מבנים מסוכנים

כאשר הראשות המקומית מוציאה למבנה שלכם ‘צו הריסה למבנה מסוכן אחריות הטיפול היא אמנם שלכם בתור הדיירים אבל יש איש מקצוע אחד שאתם פשוט חייבים אתכם לאורך כל התהליך והוא- מהנדס מבנים.

כי בלעדיו אי אפשר:

ללא מהנדס בניין בעל ההכשרה הידע והרישיונות המתאימים אי אפשר לבנות ואי אפשר להתחיל תהליך של שיפוץ בניינים. לא משנה אם יש לכם אנשי מקצוע אחרים ולא משנה כמה הם טובים. תפקיד המהנדס הוא התפקיד הכי חשוב בתהליך ולא סתם חשוב- בלעדי האישור של המהנדס לא ניתן לבצע אף שדרוג או שיפוץ והמהנדס הוא זה שיחליט בסופו של התהליך אם המבנה כשיר למגורים ואתם יכולים לחזור להתגורר בו.
ברגע שקיבלתם את ההודעה שהמבנה שלכם נחשב למבנה מסוכן אתם חייבים להזמין מהנדס מבנים מסוכנים שיעבור על המידע שקיבלתם ויבדוק את הבניין. הוא ידע לאתר את הנזקים שהופכים את המבנה למסוכן ולבנות תוכנית מותאמת עם אנשי מקצוע רלוונטיים לצורך שיפוץ המבנה וחיזוק שלו. ברגע שיש תוכנית מאושרת המהנדס מוציא אותה אל הפועל ביחד עם אנשי המקצוע הרלוונטיים בהתאם לדרישות בחוק ובהתאם למה שהרשות המקומית קבעה בצו הריסה למבנה מסוכן שהגישה לכם.

המומחיות של מהנדס מבנים הינה עבודה עם מבנים מסוכנים

אחת המומחיות של מהנדס מבנים היא עבודה עם מבנים מסוכנים. בכדי לוודא שאכן יש לו את היכולת ואת הנסיון ניתן לשאול אותו על פרויקטים קודמים וגם לבקש ממנו הפניות. כך תוכלו לבדוק את מידת הידע שלו ואת המעורבות שלו בשיפוץ מבנים מסוכנים. לאחר שהוא יבצע את ההערכה הראשונית של מצב המבנה ויגיש לכם תוכנית פעולה תוכלו לבדוק את רמת המקצועיות שלו בהתאם לדרישות, לזמן העבודה, לאנשי המקצוע שהוסיף לתהליך ולהתאמה של התוכנית שלו לבקשות של העירייה. אל תקלו ראש בבחירת מהנדס מבנים- אל תקלו ראש בבחירת אף איש מקצוע אך בטח ובטח לא בבחירת מהנדס מבנים שלו תפקיד הכרחי בתהליך.

המהנדס מפקח על כל תהליך השיפוץ ותחת האחריות שלו גם לטפל בליקויים שמצא תוך כדי ביצוע בדק בית של המבנה ושיפוץ המבנה בהתאם לדרישות העירייה ולפי חוקי התכנון והבניה העירוניים. הוא מקשר בין כל הגורמים המעורבים, ערב לעבודת הצוות המקצועי וגם מעדכן את הדיירים בשלבי ההתפתחות ואיפה עומד השיפוץ. כאשר המבנה עומד בתקן ובדרישות הוא ינחה אתכם כיצד להגיש את הניירת על מנת לבטל את צו הריסת מבנה מסוכן וייתן את האישור הסופי של הדיירים לחזור ולהתגורר במבנה שאינו מסוכן יותר.
ההמלצה היא לא לחכות להודעה הלא נעימה ואף מסוכנת של הראשות המקומית המתריעה מפני הסכנה של הבניין בו אתם גרים אלא לשמור ולשמר את המבנה במהלך התקופה בה אתם נמצאים בו בתדירות גבוהה.

מהנדס מבנים מסוכנים

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן