מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

מהי שכבת קישור יסוד?

אם אתם מתכננים לבצע איטום של גג חדש או לחדש איטום שקיים עליכם לעמוד בשני תנאים עיקריים- האחד הוא לבחור חומרי איטום מאותה משפחת חומרים שכן חומרים ממשפחה שונה לא יעבדו טוב ביחד. השני הוא לדאוג ליצור שכבת יסוד שתשמש כשכבת קישור בין הגג עצמו לחומר האיטום הנבחר. שכבת היסוד נקראת גם שכבת קישור או חומר בסיס או פריימר- כמו באיפור. תפקידה לקשר בין התשתית של הגג שלרוב בנוי מחומר בטון לבין חומר האיטום שתפקידו לאטום את הגג. שכבת הקישור מסייעת לחבר בין החומרים השונים ומוודאה שהאיטום יהיה אחיד ועמיד לאורך זמן.

מספר דברים חשובים בנודע שכבת הקישור/יסוד:

  • כל חומרי האיטום שקיימים בשוק מגיעים ביחד עם חומר שמהווה שכבת יסוד.
  • ברוב הגגות החומר של התשתית הינו חומר הבטון. הבטון הוא התשתית המקורית של הגג והוא חומר בעל תכונות של ספיגה. כל חומרי היסוד שייושמו על גבי תשתית הבטון יחזיקו היטב ויאריכו את העמידות של חומרי האיטום השונים.
  • על כל שכבת בטון יש לבצע שכבת יסוד שתקשר לחומרי האיטום. בצורה כזו האיטום יחזיק בצורה הטובה ביותר.
  • ישנן שכבות יסוד שניתן ליישם אותן על גבי תשתיות אחרות מאשר בטון ותפקידן נשאר זהה- לוודא שחומרי האיטום יידבקו בהתאם ויישארו עמידים לאורך זמן. מקובל להשתמש בשכבות יסוד אלא כאשר נעשה שימוש בחומרי איטום ממשפחות שונות. במצב כזה שכבת היסוד תבצע את תפקידה אך בצורה פחותה מכיוון שתשתית הגג אינה בטון וגם מכיוון שנעשה שימוש בחומרי איטום שאינם בני אותה משפחה.

איטום גגות מבוצע על מנת לוודא שלא ידלפו אליו מים וגם שיהיה עמיד מפני חום קיצוני וקור קיצוני. לכן ישנה חשיבות גדולה במיוחד לביצוע איטום בהתאם לגודל שטח הגג, סוג חומר התשתית של הגג וכמובן לקחת בחשבון את העלויות של חומרי האיטום שנבחרו. חברה מקצועית שעוסקת בביצוע איטום של גגות תוכל לבצע בדיקה של הגג ושל התשתית שלו, להתאים את חומר שכבת היסוד ואת החומר שאיתו יבוצע האיטום.

לעיתים דיירים או קבלנים מעוניינים לזרז עבודה או לקצץ בעלויות ומבצעים עבודת איטום לגג בצורה שלא תחזיק לאורך זמן או לא תהיה עמידה במים עומדים. החיסכון יכול להיות מידי אך בעתיד הקרוב יהיה צורך לפרק את כל שכבת האיטום שעל גבי הגג ולבצע את כל תהליך האיטום מחדש. לכן חובה לבצע את תהליך האיטום, בעיקר אם מדובר בגג חדש, בצורה הטובה הנכונה והמקצועית ביותר וזאת על ידי בחירת

שכבת קישור יסוד

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן