מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

הצפת מים בבניין – אילו בדיקות הצפה כדאי לעשות?

“הכן רכבך לחורף” היא אימרה שכבר מזמן לא צריכה הסבר. מספיק שתשמעו אותה ברדיו וכבר תדעו שאתם צריכים ללכת למוסך ולבקש שיבדקו את השמן, הגלגלים, הפנסים, המגבים וכמובן את הבלמים.

אך כשאומרים “הכן בניינך לחורף” מה עולה לכם בראש – בדיקת עובש? בדיקת רטיבות? איטום גג מחדש? האמת היא שכל אלה הן שאלות טובות אך חשוב לשאול גם האם הבניין שלכם צריך גם בדיקת הצפה

מדוע חשוב לעשות בדיקות הצפה?

מתוך שם הבדיקה אפשר להבין כי מדובר בבדיקה הדורשת הרבה מים. בעוד שהצפת מים ממכונת הכביסה או ממדיח הכלים מעידה על בעיה במכשיר החשמלי או בצנרת, הרי שהצפת מים לצורך בדיקת איטום גגות היא דבר חיובי מאוד.

לבדיקת הצפה יש שתי מטרות עיקריות: המטרה הראשונה היא איתור האיזורים שיש בהם נזילות המשפיעות על המבנה כולו ואילו המטרה השנייה היא לבדוק כי איטום גגות (שנעשה בטווח הקרוב או הרחוק) נעשה בצורה תקנית.

היות ותיקון נזילות ורטיבות אינו אפשרי בחודשי החורף מומלץ להקדים ולבצע בדיקת הצפה כבר בחודשי האביב והקיץ ולהגיע אל החורף הבא שקטים ורגועים לאחר שכל הליקויים תוקנו.

איך מתבצעת בדיקת הצפה?

לפני שפותחים את הברזים ונותנים למים למלא את הגג חשוב לדעת כי לא כל גג מתאים לביצוע בדיקה שכזו. הגגות (או הגגונים) המתאימים לבדיקת הצפה הם גגות שנאטמו עם זפת, יריעות ביטומניות, יריעות PVC, חומר פוליאוריטן ועוד.

חומרים כגון פוליגג ואקרילפז אינם חומרי איטום המתאימים לבדיקה ואף עלול להיגרם נזק במידה ויספגו מים בכמויות גדולות. לכן, מומלץ לפנות את אנשמי מקצוע בתחום איטום מרפסות וגגות ולוודא איתם האם בדיקת הצפה מתאימה למרפסת או לגג שלכם.

במהלך הבדיקה אוטמים את פתחי הניקוז והמרזבים ומאפשרים למים למלא את כל הגג עד שיגיעו לגובה של סנטימטרים בודדים (אך לא יעלו מעבר לגובה האיטום בשולי הגג). לאחר מילוי הגג במים, הם נשארים עומדים למשך 48 עד 72 שעות במהלכם מנסים לזהות בקירות הבניין, במרפסות ובדירות כתמי רטיבות או נזילות.

במידה ולאחר פרק זה התגלו בעיות רטיבות, יש לתקן אותם וכמובן לחזור שוב על בדיקת ההצפה על מנת לוודא שכל הליקויים תוקנו בצורה הטובה ביותר.

תיקון נזילות ורטיבות בקירות הבניין החיצוניים

כאשר התגלתה בעיה בקירות החיצוניים של המבנה ובייחוד בקומות הגבוהות של מגדלי מגורים, מומלץ להיעזר בחברה המבצעת עבודות אינסטלציה בגובה.

לביצוע עבודות אינסטלציה בגובה יש שני יתרונות: היתרון ראשון הוא כמובן הטיפול הנקודתי במקור הבעיה (היות ובעזרת חבלי סנפלינג אפשר להגיע בקלות לכל קיר בבניין לא קשר לגובה שלו) והיתרון השני הוא הטיפול המהיר בבעיה (ניתן להעביר את כבלי הסנפלינג בקלות מצד אחד של הבניין אל הצד השני).

בדיקת הצפה

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן