קבלן רשום מס' 36727

לאיזה גג מתאים איטום ביריעות ביטומניות?

איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות היא שיטת האיטום הנפוצה ביותר בארץ, אבל לפני שבכלל מתחילים לאטום את הגג צריך לבדוק האם ניתן להשתמש בשיטה הזו או לא.

מהן יריעות ביטומניות?

היריעות הביטומניות הן רצועות רחבות עשויות גומי או פלסטיק, בעלות תו תקן ישראלי. הן מתאימות בעיקר להתקנה בגגות ישרים או משופעים עשויים מבטון או לגגות חדשים. היריעות נחלקות לשני סוגים:

יריעה ביטומנית מסוג – APP הנפוצה ביותר בישראל היות והיא בעלת עמידות גבוהה לשמש החזקה ולחום הישראלי. במארז

יריעה ביטומנית מסוג  – SBSהשימוש ביריעה אינו מתאים לגגות שחשופים לשמש חזקה כי חום השמש פוגע באיכות האלסטית של היריעה וגורם לסדקים. יריעה מסוג זה מתאימה לגגות באיזורים גיאוגראפיים בעלי מזג אויר קר או לגגות מוצלים שאינם חשופים לשמש ישירה ולחום גבוה.

אבל מה לגבי גגות ישנים?

כשרוצים לבצע איטום עם יריעות ביטומניות מומלץ לבדוק קודם מספר דברים:

  1. מה סוג האיטום שהיה עד כה על הגג? כאשר מבצעים איטום גגות, חשוב שלא לערבב חומרים שונים ולכן מומלץ לאטום בחומרים חדשים הנמצאים באותה משפחת חומרים של החומר הישן. אם תרצו לאטום גג ישן עם זפת סדוקה, תוכלו להתקין עליו יריעות ביטומניות כי הן מכילות זפת. לא ניתן לבצע התקנה של יריעות ביטומניות על גבי גגות בעלי איטום אקרילי ישן. על מנת לעשות זאת תדרשו לקלף את כל שכבות הצבע הישן וזה תהליך שאורך יותר זמן ועולה יותר כסף.
  2. מבנה הגג – יריעות ביטומניות לא מתאימות לגגות בעלי קולטי שמש ודודי שמש רבים. לצורך פרישת היריעות הביטומניות תצטרכו להרים את דודי השמש והקולטים וזה חייב להיעשות בזהירות מירבית על מנת שלא לגרום לנזק נוסף. ניתן לפתור את הבעיה על הזמנת אינסטלטור המתמחה בהזזת דודים לצורך איטום והחזרתם למקום בסיום העבודה. אלה כמובן גוררים עלויות נוספות.

 

עבודת איטום גג בעזרת יריעות ביטומניות

 

כל עבודת איטום תתחיל בפינוי וניקוי הגג מפסולת, לכלוך ואבק. לאחר שהגג נקי מורחים עליו חומר מקשר הנקרא פריימר ביטומני שעוזר ליריעות להידבק ולהיצמד לגג במידה ונשאר לכלוך לאחר הניקוי.

איטום ביריעות ביטומניות
איטום ביריעות ביטומניות

לאחר הייבוש של החומר הביטומני (שנמשך כארבע שעות לערך) פורשים את היריעות על הגג ובעזרת מבער מרתכים אותן ומצמידים אל הגג. מתחילים להניח את היריעות מהמרזבים שהם החלק הנמוך בגג וככל שמתקדמת העבודה מגיעים אל החלק הגבוה ביותר בגג.

 

כדי להשיג איטום מקסימלי לגג היריעות מונחות בחפיפה אחת על השניה כדי למנוע חדירת מים במרווחים.

 

איטום עם יריעות ביטומניות

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן