מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

כך תדעו אם הבניין שלכם זקוק לחיזוק

חיזוק מבנים הינו פעולה הנדרשת בכל בניין שנחשב ישן. בניין נחשב לישן לאחר שהוא קיים כבר יותר משלושים שנה ובעיקר יש דגש על מבנים אשר לא התקיימה בהם תחזוקה שוטפת של שמירה על הבניין וחיזוק שלו ולכן הסיכויים שהוא רעוע גדולים יותר. במקרים כאלה יש צורך למצוא קבלן בניין אשר מומחה בחיזוק מבנים ולבצע פעולת חיזוק אחרת הדרך להגדרת המבנה כמסוכן למגורים וקבלת צו הריס מבנה מסוכן מהראשות המקומית קצרה ביותר. אל תחכו לרגע האחרון, בדקו את הבניין שלכם באופן עקבי אם הוא זקוק לחיזוק.

סימנים מעידים שהבניין שלכם זקוק לחיזוק:

אולי לא שמתם לב לסימנים האלה קודם לכן או אולי שמתם לב אבל לא ייחסתם להם חשיבות אבל עכשיו בהחלט תדעו שצריך להתייחס אליהם וגם לדווח עליהם:
-סדקים גדולים שמופיעים בקירות החיצוניים והפנימיים של הבניין
-חלקים בחיפוי החיצוני שנפלו או שרופפים ונדמה שעומדים ליפול
-חשיפה של חלקי ברזל של הפיגומים מתחת לעמודי התמיכה מבטון של הבניין
אלא רק חלק מהסימנים שמעידים שהבניין כבר מאבד מהחוזק והיציבות שלו ויש צורך לחזק אותו. אל דאגה- הוא לא יתמוטט מחר אבל הוא כבר יכול להוות סכנה של ממש למי שנמצא בו ובסביבתו.
שימו לב לפרטים הקטנים כמו מרצפות רופפות שאולי לא מעידות על הצורך הכללי בחיזוק של כל המבנה אבל בהחלט מסמלות ומסמנות את תחילת הדרך. אז מה עושים עכשיו? מה השלב הבא? מזמינים מהנדס בניין לחיזוק המבנה.

מהנדס בניין שמומחה בחיזוק מבנים:

שימו לב שאתם מזמינים מהנדס בניין שמומחה בחיזוק מבנים שכן לא כל קבלן בניין יכול לבצע את חיזוק המבנה לפי דרישות החוק. ברגע שאותו מהנדס מגיע למבנה הוא קודם כל יבדוק את המצב הכללי שלו לפי התלונות שלכם או לפי הפנייה של הראשות המקומית, יעבור על כל הבניין מבחינה פנימית וחיצונית ויכין דו”ח שמעיד על מצב הבניין. המהנדס הוא זה שקובע מה צריך לשפץ ומה חובה לחזק ומגיש תוכנית פעולה מתאימה. עם התוכנית הזו עליכם למצוא, בעזרתו של המהנדס כמובן אנשי מקצוע רלוונטיים ומתאימים אשר יבצעו את כל הפעולות והדרישות שנמצאות בדו”ח. רק לאחר שאלה תבוצענה לשביעות רצונו של המהנדס המבנה שלכם יקבל אישור שהוא תקין למגורים ומחוזק והמהנדס יאשר לכם לחזור לגור בו.

תפקיד המהנדס לחיזוק מבנים הוא מאוד חשוב שכן יש לו אחריות גדולה במיוחד למנוע אסון ולהחליט אם בניין ראוי וכשיר למגורים או לא. ללא אישור מהנדס לא ניתן להמשיך להתגורר באותו הבניין שכן הוא מהווה סכנה ממשית.

חברת מרום מספקת שירותי חיזוק מבנים לכל סוגי המבנים, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר לפרטים ומידע נוסף

כך תדעו אם הבניין שלכם זקוק לחיזוק

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן