מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

כיצד להתאים את חומר האיטום לתשתית הקיימת בגג?

כאשר מתכננים לבצע הליך איטום גגות יש צורך לעמוד בשתי דרישות חשובות- האחת, היא לבחור את חומר היסוד המתאים שיהווה את שכבת הקישור לחומר האיטום בצורה הנכונה. השנייה- להשתמש תמיד בחומרים ששייכים לאותה משפחה שכן רק בצורה כזו ניתן לבצע איטום בצורה אחידה ונכונה שתחזיק לאורך שנים. ניתן לבצע איטום לגגות על ישיש שימוש בזפת חם, יריעות מסוגים שונים, חומרי איטום אקריליים או חומרי איטום פוליאוריטנים, הכל שאלה של מחיר ועמידות.

חומר היסוד- שכבת הקישור ההכרחית:

כל חומר איטום מגיע ביחד עם חומר יסוד שמהווה שכבת קישור בין התשתית המקורית של הגג לחומר האיטום ומייעל את הפעולה. את האיטום יש לבצע ישירות על שכבת היסוד של הגג.

חומרי האיטום הקיימים בשוק:

זפת חם – זיפות גגות אמנם נחשב לשיטה ישנה ומיושנת אך מדובר בשיטה יעילה במיוחד. ניתן לבצע איטום לגג בעזרת זפת חם גם כאשר מדובר בגג חדש וגם כאשר מדובר בגג ישן שכבר קיימת עליו זפת.

סוגים שונים של יריעות:

יריעות ביטומניות – מדובר בסוג יריעה שנועד לאטום גגות שטוחים חשופים או מרוצפים ומרפסות. כאשר מבצעים את האיטום בעזרת היריעות בצורה מדויקת הן תחזקנה מעמד יותר מכל שיטת איטום אחרת הקיימת בשוק. היתרונות של היריעות הוא שהן חזקות עמידות וגמישות ואיטום בעזרתן נעשה עם אחריות של יותר מעשר שנים. שיטה זו מקובלת לביצוע על גגות משופתים או על גגות בטון חדשים.

יריעות PVC , EPDM – סוג נוסף של יריעות שמשמשות לאיטום גגות אך הן לא מודבקות או מרותכות לכל שטח הגג אלא רק מונחות על גבי הגג ובכך מייצרות עטיפה שנועדה לאטום את הגג. את היריעות מקבעים במקומות שונים בגג אך לא לאורך כל הגג, הן חזקות וגמישות. החיסרון הגדול בסוג יריעות זה הוא דרך ההנחה שלהן שכן ברגע שאינן צמודות לכל שטח הגג תיתכן חדירה של מים מתחת לשכבת האיטום כולה.

 

חומרי איטום אקריליים – חומרים אלו מגיעים בצורת משחה שניתן למרוח ולאחרונה גם להתיז. החומרים האקריליים נתפסים בצורה מהירה ויעילה במקרים בהם מבצעים על גבי הבטון שכבת יסוד כמו שצריך. במידה ולא תבוצע שכבת יסוד או שמדובר בחומר אחר מאשר בטון אחיזת החומר תהיה פחותה. שיטת השימוש אמנם מהירה ויעילה אך החומרים האקריליים אינם עומדים בצורה טובה במצבים של מים עומדים. הצטברות של מים תגרום לחומר להתמוסס ולהיפרד מהתשתית ולכן שיטת איטום זו מתאימה רק לגגות עם שיפועים.

חומרי איטום פוליאוריטנים – מדובר בחומר האיטום החזק ביותר שקיים אשר מיישמים על גבי הגג בשיטת המריחה. הוא מתאים לאיטום של גגות קטנים ומרפסות שכן הוא עמיד ביותר אך אינו גמיש ומחירו גבוה יחסית לשאר חומרי האיטם המקובלים.

חומרים לאיטום גגות

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן