מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

חדירת מים למבנה

ערב ראשון של גשם ורוח, התחיל החורף. אתם יושבים בבית המחומם והנעים שלכם עם כוס קפה חמה וטעימה, מכורבלים על הספה בנוחות מתכוננים לצפות ביחד בסרט ואז…  טפטוף מהתקרה. אתם ניגשים לבדוק ורואים כתם, כנראה לא חדש של רטיבות. החורף נכנס אליכם הביתה .

אל תהיו בטוחים שהבית מוגן- תבדקו האם בוודאות אין חדירת מים למבנה:

רוב האנשים בטוחים שהבית שלהם מוגן ומבוטח לקראת החורף ואז בגשם הראשון, אפילו הקל שבקלים הם מגלים שהם טועים. בכדי שלא תמצאו את עצמכם מפזרים דליים בתוך הדירה או ישנים עם מטריה כדאי שתעשו בדק בית לפני. חדירה של מים למבנה היא בעייתית במיוחד שכן זה אומר שהיא כבר חדרה את הקירות החיצוניים והגיעה לתוך הבית. חדירה של מים למבנה יכולה לגרום לנזק לקירות וגם להגיע למערכות השונות כמו מערכת החשמל ולגרום לנזק עוד יותר גדול.

מרום שיקום ואיטום מבנים - חדירת מים למבנה

איך תדעו אם יש לכם חדירת מים חיצונית או נזילה פנימית בתוך הבית?

 צריך במקרה הזה להזמין איש מקצוע בכדי לגלות את מקור הנזילה או מאיפה חודרים המים וכמובן לטפל בכך בהקדם. בעבר היה צריך לשבור את הקירות או לעקור מרצפות ואז לבדוק איפה המים נוזלים מה המקור או מאיפה הם חודרים לקיר. היום ישנם כמה אמצעים מתקדמים יותר אשר מאפשרים לאתר ולזהות את הנזילות בצורה מהירה וקלה יותר.

איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית

הדרך הטובה והנוחה ביותר לזהות ולאתר נזילות ורטיבות היא על ידי שימוש במצלמה תרמית. מצלמה תרמית פועלת על בסיס של זיהוי חום כך שברגע שנותנים למים חמים לזרום אפשר לעבור עם המצלמה לאורך הצנרת ולראות את שינויי הטמפרטורות- כשהמים זורמים מחוץ לצנרת אז המצלמה תזהה את הנקודה המדויקת בצנרת שיש בה נזילה וכך יהיה אפשר לטפל בה.
הדרך השנייה לגלות הצטברות של לחות ואת מקור הנזילות שגורמת לרטיבות היא להשתמש במד לחות. במידה וזיהיתם כתם של לחות או רטיבות חשוב לעקוב אחריו לראות אם יש סימנים שמובילים אל מקור הרטיבות. במידה ולא- ישנו מד לחות שהוא בעצם חיישן שתפקידו לזהות את המקור של הרטיבות. החיישן מצליח לגלות את הרטיבות דרך הקירות, דרך התקרה ואפילו דרך הרצפות.

מקור הנזילה

מאוד חשוב לבדוק ולאתר את מקור הנזילה כמה שיותר מהר לפני שהיא הופכת לכתמי רטיבות ועובד וגורמת לנזק רב לקירות ולרצפות. לעיתים אתם בטוחים שהנזילה היא אצלכם בדירה ומגלים שהנזילה היא בעצם מדירה מעל או מקיר חיצוני של הבניין ממנו חודרים מים לדירה שלכם. במידה ואתם קרובים לקומת הגג או גרים בבית פרטי ייתכן שהנזילה מגיעה מגג הבניין וייתכן שתצטרכו לבצע עבודות איטום לגג בכדיי למנוע את הרטיבות והתפשטות הנזילה. 
נזילות לרוב הן בחדרים רטובים אך לא רק ולכן אל תשערו איפה הנזילה אם אתם לא בטוחים, אלא הביאו איש מקצוע שיבדוק זאת.

חדירת מים למבנה

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן