מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

בדיקת רטיבות בקירות הבית

אם לאחרונה הבחנתם כי קירות הבית מתמלאים בנקודות שחורות קטנטנות, אם הבחנתם בבועות של צבע על הקיר, אם ראיתם כתם מים מתפשט על התקרה – תדעו כי קיים סיכוי גדול שגם בדירה שלכם יש בעיית רטיבות בקירות הבית.

בעיית הרטיבות בקירות היא בעיה נפוצה ומוכרת בדירות ובבתים רבים בישראל ולצערינו הרב עדיין לא נמצא שביט קסמים שבהינף יד יעלים אותה כלא היתה.

אם הבאתם אינסטלטור שיתקן את הבעיה, אם הבאתם צבעי שיצבע את הקירות והבעיה עדיין חזרה על עצמה, כנראה שמקור הבעיה לא טמון דירה שלכם אלא בבניין עצמו ולכן מומלץ שתפנו אל ייעוץ מקצועי של חברה המתמחה בביצוע עבודות איטום מעטפת בניין.
במידה ובהבניין שלכם מאוד יישן ואם היתה התרעה של העירייה מלפניי ייתכן בכלל שכל הבניין זקוק לשיפוץ ולשיקום מבנה מסוכן.

מהי מעטפת בניין?

מעטפת הבניין כוללת את כל חלקי הבניין מבפנים ומבחוץ (גג, עמודים, חניה, מדרגות, מעקות, מרזבים וכמובן קירות).

על מנת לזהות את מקור בעיית הרטיבות בבניין מומלץ להזמין בדיקה הנקראת איטום מעטפת הבניין. בבדיקה זו מתמקדים בשני איזורים עיקריים:

  1. קירות הבניין – בודקים אותם על מנת לזהות סדקים אשר דרכם חודרים מי הגשמים.
  2. גג הבניין – בודקים אותו על מנת לזהות האם יש ניקוז טוב של מי הגשמים (לרב משתמשים בבדיקת הצפה).

איטום המעטפת לאחר רטיבות בקירות הבית

לאחר שיושלמו הבדיקות ומקור הרטיבות יאותר, לפני שיתחילו בעבודות איטום מעטפת הבנייןחשוב לבצע בדיקות נוספות של הטיח, של המרפסות, של החלונות וכמובן של המרזבים.

כל סדק, רווח או חור עלולים לגרום לחדירת מי גשמים ולהופעת רטיבות בקירות הבית. כך שאם יבצע תיקון נקודתי ולא תיקון כולל בעיית הרטיבות תחזור על עצמה.

במקרים מסוימים עבודות איטום מעטפת הבניין הן פשוטות, מהירות ונמשכות שבועות בודדים, אך במקרים מסוימים (בעיקר בבניינים רבי קומות) עבודות האיטום הן מורכבות יותר ונמשכות מספר חודשים. מדוע? מפני שלפני שיש צורך לעשות עבודת הכנה מקדימה לפני שמבצעים את האיטום בפועל. במסגרת עבודת ההכנה מבצעים העמקה של החריצים בין אריחי השיש בבניין על ידי שימוש במסור דיסק. לאחר העמקת החריצה, ממלאים את הרווח שנוצר במלט ועליו מורחים רובה אפוקסית או אקרילית.

עיכובים בעבודות איטום קירות הבית

כמובן שכל טיפול בבעיית רטיבות בקירות הבית או טיפול באיטום מעטפת הבניין מומלץ לבצע כמה שיותר מהר, אלא אם מדובר בחודשי החורף הגשומים ואז מומלץ להמתין לימים יבשים וחמים.

אך מלבד תנאי מזג האוויר הגורמים לעיכוב בתחילת עבודות שיקום מעטפת הבניין, קיימים שני גורמים נוספים העלולים להביא לעיכוב בביצוע העבודות:

  1. כאשר מתגלה סדק הנדסי חמור במעטפת הבניין
  2. כאשר אריחי שיש ממעטפת הבניין עלולים ליפול ולפגוע בעוברי אורח

במקרים אלה, משהים את עבודות האיטום ומיידעים את מחלקת ההנדסה של העירייה. זו תשלח את אחד ממהנדסי העיר ובהתאם לתוצאות הבדיקה שהוא יעשה יוחלט האם יש צורך לפנות את הדיירים או רק לטפל במבנה עצמו בתהליך הנקרא שיקום מבנים מסוכנים.

רטיבות בקירות הבית

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן