מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

איתור חדירת מי גשמים

בכל חורף החקלאים מתפללים לגשמי ברכה שישקו את השדות, הפרדסים והמטעים. אך מנגד, יש המתפללים תפילות אחרות לגשם והם כמובן תפילות שנעבור את החורף בשלום ללא נזילות או רטיבויות.

אין ספק שאחת מהבעיות הגדולות של החורף בישראל היא בעיית חדירת מי הגשמים ובעיית איטום הגגות. כאשר איטום גגות נעשה בצורה לא ראויה או כשאיטום הגג לא מחודש בזמן עלולים להיווצר סדקים וחורים הגורמים לבעיות רטיבות. סיבות נוספות לבעיות רטיבות וחדירת מי גשמים הם סדקים בקירות הבניין הנובעים מבלאי טבעי או מפגעי מזג האוויר או התקנת מרזב בצורה לקויה. בכדי להימנע מבעיות וחדירה של מי גשמים מומלץ לדעת איך התקנת מרזבים תקינה אמורה להבצע.

אם שמתם לב כי בדירה או בבניין שלכם הופיעו על הקירות כתמי עובש (נקודות שחורות או ירוקות על הקירות או על התקרה)  סימני התנפחות של צבע (בועות בקיר), קילופים או סדקים בצבע ובטיח מומלץ שתפנו אל אנשי מקצוע שיעזרו לכם באיתור חדירת מי גשמים.

חשוב מאוד לבצע איתור חדירת מי גשמים כמה שיותר מהר על מנת למנוע היווצרות של נזקים נוספים לנכס. קיימות שלוש שיטות עיקריות לביצוע איתור חדירת מי גשמים:

  • איתור חדירת מי גשמים בעזרת מצלמה תרמית נעשה על ידי מצלמה מיוחדת המודדת את שינוי הטמפרטורה בקיר. המצלמה משתמשת בקרני לייזר אינפרא אדום המודדים את חום המים העוברים בקירות.
  • איתור חדירת מי גשמים בעזרת חיישן אקוסטי נעשה על ידי הכנסת חיישן אקוסטי לצנרת של הבניין. החיישן האקוסטי “מקשיב” לזרימת המים ומזהה איזורים בהם המים זורמים בצורה לא תקינה. ניתן להשתמש בחיישן האקוסטי גם מחוץ לצנרת.
  • איתור חדירת מי גשמים בעזרת גז נעשה על ידי החדרת גז לצנרת המים. הגז עובר בצנרת ועוזר לאנשי המקצוע לאתר את מקור הבעיה. מדובר בגז שאינו מזיק ובמקרים רבים מומלץ לשלב את השימוש בו עם החיישן האקוסטי.

חדירת מי גשמים – פתרונות

לאחר שאיתרתם את מקור חדירת מי הגשמים צריך כמובן לתקן את הבעיה ורצוי כמה שיותר מהר. קיימים שלושה פתרונות עיקריים לבעיה הנפוצה הזו:

הפתרון הראשון כמובן הוא ביצוע איטום גגות שיבטיח כי כל החורים טופלו ונסתמו. במהלך איטום הגגות תתבצע בדיקה מקיפה של כל הגג, המרזבים, החיבורים והניקוזים של הצנרת. זהו כמובן פתרון המתאים לחדירת מי גשמים מהגג ועלותו גבוהה מאוד (כמה מאות אלפי שקלים).

הפתרון השני הוא התקנת מרזב אחד או מספר מרזבים אשר ינקזו את המים כך שלא יחזרו אל הקירות. לרב זהו פתרון נקודתי לאיזור מסוים ועלותו לרב נמוכה (כמה מאות או אלפי שקלים).

הפתרון השלישי הוא איטום מסביב לחלונות במבנה. פתרון זה לא מתייחס לסדקים בקירות המבנה אלא רק לחלונות ולמרפסות והוא לרב הפתרון הזול ביותר.

חדירת מי גשמים

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן