מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

איך מתקינים מרזב

לאורך השנה המרזב לא באמת עושה את תפקידו, אך בימי החורף הוא חיוני עד מאוד. המרזב מנקז את כל המים שהצטברו על הגג ומנתב אותם אל החצר או אל הרחוב. מרזב פגום עלול לגרום להצפה, לנזילות בדירות של דיירים ואף לפגיעה בתשתיות הבניין. אז איך מתקינים מרזב? אילו חומרים מתאימים? וכמה זה עולה? על הכל, תוכלו לקרוא כאן.

לפני שמתקינים מרזב – חשוב לדעת

חברות מקצועיות העוסקות בהתקנת מרזבים מציעות ללקוחותיהן שני סוגים של מרזבים:
מרזב חיצוני – מותקן על קירות הבניין החיצוניים, בעל מראה אלומיניום מבריק. מרזב זה מתאים בעיקר לבתים פרטיים או לבתים משותפים נמוכים. המרזב החיצוני צריך להיות עמיד בפני נזקי מזג האוויר ולכן הוא עשוי מחומרים עמידים .את המרזב החיצוני מתקינים לאחר סיום הבנייה.
מרזב פנימי – מותקן בקירות הפנימיים של בנייני משרדים ומגדלי מגורים. הוא נסתר מהעין מכיוון שהוא מותקן בין קירות הבטון הפנימיים של המבנה במהלך הבנייה עצמה.

מדוע להתקין מרזב חדש ?

1. תיקון של מרזב קיים. זוהי הסיבה הנפוצה ביותר מפני שלמרות שהמרזבים עשויים מחומרים עמידים, הם עדיין לא חסינים מפני בלאי טבעי או נזקים אחרים.
2. תמיכה במערכת מרזבים קיימת – אם קיימת מערכת מרזבים שאינה עומדת בעומס, חשוב שתתקינו מרזב נוסף שיעזור בניקוז מי הגשמים.
3. שינוי במבנה – במידה והוספתם עוד חדר על הגג או סגרתם מרפסת, או התקנתם פרגולה, חשוב להתקין גם מרזב שינקז את המי הגשמים מהגג.
4. החלפה של מרזב פנימי – במגדלי מגורים או בבנייני משרדים קיימים מרזבים פנימיים המותקנים בתוך הבניינים עצמם. הם מורכבים התוך קירות הבטון התומכים בבניין ולא תמיד ניתן לגשת אליהם בקלות, לאתר את הבעיה ולתקן אותה.

התקנת מרזב – איך זה קורה בשטח?

התקנת מרזב מתחילה כמובן בהצעת מחיר המורכבת מחומר הגלם, מאורכו של המרזב וממורכבות ההתקנה. בכדי לתת הצעת מחיר מדויקת יערכו מדידות ויחושב מיקומו המתאים ביותר של המרזב בכדי למנוע הצטברות של מים.ייתכנו מקרים בהם מיקום התקנת המרזב במבנה יהיה מיקום אליו ניתן להגיע דרך אמצעים של עבודות בגובה,כגון סנפלינג או מעלית הרמה.

ביום ההתקנה, יש ליצור הפרש גבהים בין הגג ובין המרזב החדש על מנת ליצור זליגה של המים ממקום גבוה אל מקום נמוך. הפרש הגבהים תפקידו לנקז את המים אל המרזב בצורה המהירה ביותר והיעילה ביותר.

את עבודת התקנת המרזבים מומלץ לעשות בחודשי הסתיו הקרירים. מדוע? מפני שתנאי מזג האוויר הם הטובים ביותר, לא חם מדי ולא יורד גשם כך שניתן לסיים את העבודה במהירות, ביעילות ובמקצועיות. מכיוון שמדובר בעבודה הנעשית בגובה חשוב לבחור בחברה מקצועית בעלת רישיון לעבודות בגובה אשר שומרת על נהלי הבטיחות המחמירים ביותר לעובדיה ולדיירי הבניין.

איך מתקינים מרזב

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן