מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

איטום קורות היסוד

כשהקיץ מתקרב כל מי שגר בפנטאוז, בית פרטי או מנהל את וועד הבית יודע שמומלץ לעלות על הגג ולבדוק את מצבו. אחרי גשמי החורף מתעוררת על הגג מספר בעיות ביניהן מרזבים סתומים, מים עומדים או חלילה נזילות ורטיבויות המובילות לתיקון ארוך ויקר יותר הנקרא איטום גגות. אך לא הרבה יודעים שבנוסף לבדיקת הגג, חשוב לעשות בימי האביב או הקיץ בדיקה נוספת דווקא ביסודות של הבניין. לא הרבה יודעים אך איטום קורות היסוד של הבניין הן חשובות לא פחות מהגג של הבניין. לקוי איטום יסודות עלול להוביל בסופו של דבר לפגיעה חמורה בחוזק, בעמידות וביציבות של הבניין.

איטום יסודות – סכנות

אתם בטח חושבים לעצמכם מה כל לך מסוכן בקצת מים ביסודות? הרי יש שם אספלט או אבנים משתלבות שמונעות מהמים לחדור את היסודות אבל אם לא מבצעים איטום יסודות או איטום קורות יסוד כמו שצריך עלולות להיווצר בעיות במבנה עובש, תחב, פטריות ואפילו הצפות. כל אלה כמובן מובילים לריחות לא נעימים בשטח המבנה ולעיתים אף יכולות לגרום למחלות אצל דיירי הבית.

ליקוי איטום יסודות נפוץ בעיקר בבתים פרטיים ובבתים ישנים שלא עברו שיפוץ, משלוש סיבות:

  1. עובדים לא מיומנים
  2. שימוש בחומרים לא נכונים
  3. בלאי טבעי של חומרי האיטום .כמו תמיד עדיף לבדוק ולוודא שאין בעיה, מאשר להזניח ולגלות את הבעיה כשהמבנה בסכנה וצריך להשקיע הרבה כסף בתיקון ובשיפוץ.

ביצוע איטום קורות היסוד

בכדי למנוע בעיות בעתיד מומלץ עוד בשלב הבנייה של הבית לבצע איטום קורות יסוד. איך זה מתבצע? על ידי חפירה מסביב ליסודות ואיטום האיזור על ידי חומר צינמטי המונע חדירת מים ולאחר הייבוש הנחת שכבה הגנה נוספת של חומר ביטומני, כגון יריעות ביטומניות, המעניקות ליסודות הגנה נוספת. במקרים רבים החומר הסימנטי נוטה להיסדק ולהישבר לאחר כמה שנים, כך שהחומר הביטומני מקווה שכבת הגנה כפולה מפני חדירה מים ליסודות המבנה.

פתרון ליקוי איטום יסודות

גיליתם שיש בעיה באיטום היסודות? מה עכשיו? למי פונים ומה עושים? קודם כל אפשר לנשום עמוק ולא צריך להיבהל. גם אם גיליתם ליקוי איטום יסודות אפשר לתקן את הבעיה. התהליך דומה מאוד לביצוע איטום קורות היסוד. ההבדל טמון בשלב הראשון הוא שלב החפירה.

בעוד שבשלב בניית הבית מניחים את היסודות ורק לאחר מכן מבצעים את האיטום, הרי שכאשר הבית מוכן יש צורך בתיקונים הן מבחוץ והן מבפנים:

  • תיקון ליקוי איטום יסודות חיצוני יכלול חפירה, החלפת החול, הנחת חומרי איטומים חדשים וחזקים.
  • תיקון ליקוי איטום יסודות פנימי יכלול טיפול בכל חדרי הבית בהם התגלו רטיבות, עובש, תחב או פיטריות שהתפתחו עקקב חדירת מים מהקרקע.מרום הינה קבלן מורשה לביצוע עבודות איטום מרפסות וגגות חברת מרום מביאה את הטכנלוגיות ושיטות האיטום המתקדמות בעולם, בתוספת שנים של ותק ונסיון מוכח ומספקים את פתרונות האיטום המתקדמים בישראל.
איטום קורות יסוד

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן