קבלן רשום מס' 36727

איטום מרפסות פתוחות

החשש הגדול ביותר במרפסות פתוחות הוא חדירה של מים. מים יכולים לחדור לתוך המרפסת מהגג, מהרצפה או מהקירות ולגרום לנזק של ממש. לכן חשוב מאוד לבצע איטום מרפסות פתוחות על ידי קבלן מקצועי ולהימנע ממצבים של רטיבות, עובש ונזילות שידרשו תיקונים רבים של המרפסת .

למה חשוב לבצע איטום מרפסות פתוחות?

איטום למרפסת נדרש מכמה סיבות בכמה מצבים. כאשר המרפסת ישנה ולא התבצע בה איטום לאורך זמן על מנת להימנע מרטיבות ונזילות מומלץ לחדש את האיטום לפני תחילת הגשמים. כמו כן במידה ומדובר במרפסת חדשה בתהליכי בנייה של הבית או הדירה או כאשר משפצים- חשוב לוודא שאכן מתבצע איטום למרפסת.

הבטון עצמו הוא חומר בעל יכולת לספוג נוזלים ולכן עם השפעת השנים והגשמים מים שחדרו דרך הבטון יכולים ליצור בעיה של ממש. לעיתים לוקח זמן לעלות על רטיבות או נזילה- צינור פנימי שהתפוצץ בקיר, רטיבות שמחלחלת בקירות ואפילו מים שנשפכו במרפסת עלולים ליצור נזק ואפשר להימנע ממנו על ידי איטום מרפסות פתוחות.

סוגים שונים של איטום מרפסות פתוחות:

בכדי לבצע איטום של המרפסת יש צורך בחומרים מתאימים ובידע מקצועי וכמו כן בביצוע איטום בצורה מקצועית ומדויקת. חשוב לבדוק את סוגי האיטום הקיימים ולהתאים את סוג האיטום למרפסת:

חומר איטום על בסיס מים- סוג זה של חומר איטום קל ליישם וקל לנקות .יש ליישם אותו בתדירות גבוהה יחסית לחומרי איטום אחרים אך הם מכילים פחות כימיקלים וטובים יותר לאיכות הסביבה.

חומר איטום על בסיס סיליקון- סוג זה של חומר איטום הינו יקר יותר אך מחזיק מעמד זמן רב יותר ואין צורך לחדש אותו בתדירות גבוהה. אמנם גשם חזק לזמן ארוך לא יפגע בעמידות החומר אך יש לקחת בחשבון שחומר איטום שמבוסס על סיליקון מכיל הרבה מאוד כימיקלים עם ריח חזק יחסית.

מתי ואיך יש לבצע איטום מרפסות פתוחות :

יש לבצע את האיטום של המרפסות בתקופה יבשה ללא גשמים של לפחות שלושה ימים וזאת על מנת לאפשר לחומר האיטום להתייבש היטב. טרם ביצוע האיטום יש לעשות ניקוי יסודי של המרפסת כולל חומר שטיפה חזק, הסרת הפסולת והלכלוך בעזרת מברשות קרצוף והסרת כתמים. לאחר מכן יש לייבש את המברשת לגמרי ורק אז לבצע את האיטום.

איטום מרפסות פתוחות הוא חשוב בכל בית ודירה והמחיר משתנה בהתאם לכמה פרמטרים- גודל המרפסת, המצב בו נמצאת המרפסת ועבודת האיטום שיש לבצע. בחלק מהפעמים יש לבצע חידוש של הרובה במרצפות בלבד ובחלק מהפעמים יש להחליף את חומרי האיטום שנמצאים מתחת לריצוף ואת הריצוף עצמו, ייתכנו מקרים בהם יידרש שיקום לקיר החיצוני במרפסת וייתכן שהקבלן ייאלץ לבצע עבודות בגובה ולהיעזר במנוף, או בסנפלינג ויכול להשפיע על המחיר. חשוב לבדוק מה המחיר שמציעים לכם למ”ר וגם לוודא שיש אחריות על החומרים ועל העבודה.

איטום מרפסות פתוחות

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן