קבלן רשום מס' 36727

איך לאטום גג? עשה זאת בעצמך

היום הרי אפשר לעשות כמעט כל דבר בשיטת עשה זאת בעצמך: מהתקנת קירות גבס, החלפת כיור או תיקון מכשיר חשמלי. באתרים השונים וברשתות החברתיות תוכלו למצוא אין ספור סרטוני הדרכה, דיונים, טיפים והמלצות לאיך לעשות זאת בעצמך בקלות, ביעילות וכמובן בהצלחה רבה.
אז למה לא לבצע גם איטום גגות בשיטה הזו? הרי ככל שהימים מתקררים והחזאים מבטיחים לנו שהשנה יהיה חורף סוער במיוחד ונראה כמויות גשמים מעל הממוצע, כדי שנהיה מוכנים ונקדים תרופה למכה.
בכל קיץ ובכל סתיו ועדי בתים משותפים ובעלי בתים פרטיים מתחילים בבדיקות ובתיקונים לקראת עונת הגשמים. אם יש לכם ידי זהב, קצת ידע טכני, יכולות מקצועיות, אפשרות טיפוס בצורה בטיחותית על הגג, הבנה בחומרים וסבלנות תוכלו גם אתם לבצע ביעילות איטום של הגג בשיטת עשה זאת בעצמך.

הכנה לקראת איטום הגג בשיטת עשה זאת בעצמך

ממש כמו כל תהליך שיפוץ ותיקון בתוך הבית, גם על הגג נתחיל בפינוי של פסולת וניקוי הגג מאבק ולכלוך. עם השנים מצטברים על הגג שאריות של ברזלים, מוטות עץ, עלים ושאר חפצים שעפו עם הרוח ונחתו על הגג שלכם.
פינוי הפסולת ושאריות המתכת יעזור לחומרי האיטום להיצמד בצורה הטובה ביותר אל הגג. אגב, אם יש לכם גג שנאטם בעבר בזפת, תצטרכו להוציא את הלכלוך ואת האבנים מבין הסדקים שנוצרו.
פעולה נוספת שתוכלו לבצע על מנת לנקות את הגג מכל גרגר אבק וחול, היא שטיפפה בזרם מים חזק במיוחד. לאחר השטיפה, תצטרכו להמתין כמה ימים כדי שהגג יתייבש ואז תוכלו לצאת לדרך ולהתחיל בעבודת האיטום.
חשוב שתדעו!
אם לא תנקו את הגג ולא תפנו אותו מפסולת ולכלוך, מים יחדרו את שכבת האיטום ויתגלו בעיות רטיבות. אולי החלק של הניקוי ופינוי הפסולת יהיה פחות נעים, אבל הוא הכרחי להצלחת האיטום.

איך לאטום גג? שלב ראשון – מריחת חומר מקשר (פריימר) על הגג

בטח כבר הבנתם שלא משנה כמה תנקו, תטאטאו או תשטפו את הגג, עדיין יהיו בו גרגרי אבק וחול. כדי לנטרל את ההשפעה שלהם על האיטום, מורחים על הגג חומר מקשר (פריימר).
החומר הזה מאפשר לחומרי האיטום להידבק ולהיצמד בקלות, במהירות וביעילות אל הגג.
קיימים שלושה סוגים של חומרים מקשרים: פריימר צימנטי, פריימר אקרילי ופריימר ביטומני. כל סוג של פריימר מתאים לכל סוג אחר של גג. לאחר שמרחתם את שכבת הפריימר הראשונה, יש להמתין כ- 4 שעות עד לייבוש מלא של הגג (מומלץ כמובן לקרוא את הוראות היצרן בכדי להשיג איטום איכותי).
במידת הצורך כמובן, ניתן למרוח שכבת פריימר שניה ולא הייבוש להתחיל את איטום הגג בשיטת עשה זאת בעצמך.

שלב שני – איטום הגג

הרבה יודעים שאיטום גג נעשה בזפת, אבל מכיון שמדובר בחומר הדורש עבודה עם חומרי הגנה וטמפרטורות גבוהות ההמלצה שלנו היא להשאיר את איטום הגג בזפת לאנשי המקצוע.
אז איך בכל זאת אפשר לאטום את הגג בשיטת עשה זאת בעצמך?:
1. יריעות ביטומניות – יריעות ביטומניות מסוג APP הן הנפוצות ביותר לשימוש בארץ. אלה יריעות פלסטיק או גומי המתחברות אל הגג בעזרת הלחמה עם מבער או בעזרת דבק מיוחד. איטום בעזרת יריעות ביטומניות הוא בעל עמידות גבוהה לתנאי מזג האוויר ולרב הוא מחזיק מעמד ללא סדקים או חורים כ- 15 שנים. קיים סוג נוסף של יריעות ביטומניות SBS המתאים לגגות מוצלים שאינם נחשפים לשמש ישירה.
2. חומר פוליאריטני – בעל יכולת היצמדות והידבקות גבוהה. לאחר שמורחים אותו על הגג הוא מתרחב ומתפרש לכל מיני כיוונים כך שיש לגג כיסוי טוב יותר. תוכלו לבחור בין שני סוגים של חומר פוליאריטני לאיטום גג – חומר ארומנטי (מיועד לאיטום גגות מוצלים) וחומר אליפטי (מיועד לגגות שחשופים לשמש חזקה)
3. חומר פולמרי – בעל יכולת היצמדות והידבקות גבוהה. היתרון הגדול של חומר זה הוא צבעו הלבן. חומרי איטום רבים דורשים לאחר הייבוש מריחה של שכבת סיד כדי ליצור הגנה ובידוד מפני השמש החמה. שימוש בחומר פולמרי יקצר את העבודה ויחסוך ממכם את הצביעה בסיד. תוכלו לבחור בין שני סוגים של חומר פולמרי: חומר פולימרי משולב המתאים לרב סוגי הגגות וחומר אקרילי על בסיס מים המתאים לגגות בעלי שיפוע או לגגות בעלי מערכת ניקוז טובה (החומר הזה אינו מתאים לגגות בהם נוצרת אגירת מים בימי החורף).

לא משנה באיזה חומר איטום תשתמשו שכתעשו איטום גג בשיטת עשה זאת בעצמך, חשוב מאוד שתקראו את הוראות היצרן לגבי שימוש ואופן היישום על הגג עצמו.

מה עוד חשוב לדעת על איטום גג בשיטת עשה זאת בעצמך?

1. הטיימינג עושה את כל ההבדל – ככל שתקדימו לאטום את הגג בחודשי הקיץ או הסתיו (בימים בהם אין גשם כמובן) כך תוכלו להבטיח כי חומרי האיטום יתייבשו בצורה המהירה ביותר.
2. ביחרו את חומרי האיטום בהתאם לסוג הגג (בטון, פח, גג מבודד, גג מרוצף ועוד). לדוגמה, גג שעשוי מאיסכורית (פח מגולוון) לא יתאים לאיטום עם יריעות ביטומניות בהחלמה או גג שנאטם על ידי זפת מומלץ לאטום בשכבת זפת נוספת או עלי די יריעות ביטומניות המכילות זפת.
3. בחרתם חומר איטום? נהדר! עכשיו וודאו כי יש לו תו תקן ישראלי ושהוא מתאים לאקלים הישראלי.
4. ריכשו ציוד מתאים לעבודה עם חומרי איטום – מסיכות, כובעים, כפפות, נעלי עבודה, מברשות ועוד.
אמנם נשמע שעבודת איטום הגג בשיטת עשה זאת בעצמך היא לא עבודה פשוטה, אבל היא בהחלט אפשרית לביצוע.

 

אם אתם מחפשים פתרון מקצועי  ויעיל – אנחנו כאן בשבילכם מרום שירותי איטום גגות.

איטום הגג עשה זאת בעצמך

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן