מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

איטום גג בחורף

מרבית האנשים מעדיפים לאטום את הגג שלהם בחודשי הקיץ מתוך היכרות עם מזג האוויר הישראלי – קיץ חם, לוהט ולפעמים אפילו רותח. למעשה מזג האוויר החם פועל לטובת בעלי המקצוע העוסקים באיטום גגות ועבודות בגובה היות וחומרי האיטום מתייבשים מהר והגג מוכן תוך זמן קצר לגשמי החורף. למעשה, יש מעט מאוד ימי גשם בשנה בישראל (ממוצע ימי הגשם בצפון הארץ הוא כ-65 ימים ואילו במרכז הארץ כ- 55 ימים) ואין סיבה שלא ננצל את חודשי החורף בכדי לאטום את הגג, על אחת כמה וכמה אם יש לכך יתרונות?

איטום גג בחורף – יתרונות

במידה והתחלתם לבצע עבודת איטום או זיהיתם סימני נזילות ורטיבות ראשוניםי בקומות העליונות, לכו לבדוק את לוח השנה.

אם התאריך מראה כי אתם נמצאים בחודשי אוקטובר, נובמבר והשבועיים הראשונים של חודש דצמבר דעו שניתן לבצע איטום. בחודשים אלה יש מעט ימים גשומים ולעיתים אף שבועות שטופי שמש המעניקים הפוגה מהגשם. בימים כאלה ניתן לבצע עבודות איטום גג (במידה ומדובר בגג בעל שטח קטן או באיטום נקודתי).

היתרון הראשון באיטום גג בחורף הוא שבחודשים אלה הוא העלות הנמוכה בהשוואה לחודשי הקיץ בהם חברות האיטום עמוסות עבודה.

יתרון נוסף הוא שניתן לבצע עבודות איטום גג בצורה נקודתית למקומות בהם אותרה הנזילה, כך מתקנים רק איזור קטן בכדי לעבוד את ימי החורף ללא בעיות ובהמשך בחודשי הקיץ או אפילו כמה שנים מאוחר יותר, ניתן לבצע איטום לכל שטח הגג. במקרים מסוימים, מקור הנזילה או בגג אלא באחד המרזבים או באחד הקירות ואז יש צורך בצוות המקצועי בעל ידע וניסיון בביצוע איטום גג באמצעות עבודות בגובה.

מתי מתעוררת בעיה באיטום גג בחורף?

הבעיה מתעוררת כאשר רוצים לבצע איטום גג או עבודות בגובה במהלך חודשי החורף הקרים והגשומים הלא הם חודשי ינואר ופברואר. אם מתבצעת עבודת איטום גג בחודשים האלה, לרב נכלאות כמויות מים גדולות מתחת ליריעות הביטומניות ועלולות להיווצר בעיות כפי שציינו קודם. במידה וניתן לדחות את עבודת איטום הגג לימי האביב והקיץ, עדיף לעשות כך. אך במידה והמצב דורש טיפול מיידי מומלץ לסיים את העבודה.

אם הוחלט לאטום את הגג בחורף בעזרת יריעות ביטומניות (אם אתם לא יודעים מהן יריעות ביטומניות המשיכו לקרוא) ודאו כי מתקינים לכם גם נשמי אוויר. אלו הם פתחים מיוחדים המאפשרים למים הכלואים להפוך לאדי לחץ ולהשתחרר את האוויר כך שחלקן התחתון של היריעות מתייבש לאורך זמן.

במקרים מסוימים ובהתאם לשיקול החברה המבצעת את איטום הגג ניתן להניח יריעה ביטונומית מחוררת המשמשת לפיזור רחב יותר של אדי מים שנכלאו מתחת ליריעות הביטונומיות.

3 שיטות איטום גגות בחורף

אם בעבר היה נהוג לבצע איטום של גגות על ידי זיפות הגג (מריחת זפת חמה על שטח הגג) הרי שכיום ניתן לבצע איטום בשיטות הרבה יותר יעילות, מהירות וידידותיות לסביבה. ריכזנו עבורכם 3 שיטות לאיטום גגות מהן תוכלו לבחור את זו המתאימה בצורה הטובה ביותר לגג שלכם:

  1. איטום גגות בעזרת יריעות ביטומניות – אלו יריעות מפלסטיק מיוחד או מגומי הנדבקות לשטח הגג לאחר שחוממו. עבור גגות הנמצאים רב היום תחת שמש ישירה וחזקה מומלץ להשתמש ביריעות ביטומניות מסוג APP (אלה היריעות הנפוצות בשימוש בארץ), בעוד שעבור גגות מוצלים יותר (ובאקלים קר יותר) יתאימו יריעות ביטומניות מסוג SBS.
  2. איטום גגות בעזרת חומר פוליאוריטן – זהו חומר איטום ידידותי לסביבה. במהלך תהליך הייבוש הוא מתרחב ונדבק ולמעשה מגדיל את השטח שהוא מכסה ואוטם את הגג טוב יותר. נהוג אהשתש באחד משני סוגי פוליאריטן: פוליאריטן ארומטי (מיועד לגגות מוצלים) ופוליאריטן אליפטי (המיועד לגגות הנמצאים רב שעות היום תחת שמש ישירה וחזקה).
  3. איטום גגות בעזרת חומר פולימרי – בדומה לחומר פוליאוריטן גם לחומר הפולימרי יש יכולת להיצמד למשטחים. קיימים שני סוגים של חומר פולימרי: הראשון הוא חומר אקרילי על בסיס מים (מיועד לגגות בעלי שיפוע או בעלי מערכת ניקוז טובה היות והוא לא יעיל כנגד מים עומדים למשך זמן) והסוג השני הוא חומר פולימרי משולב (מתאים לכל סוגי מזג האוויר, שומר על איכות הסביבה ומתייבש מהר).
איטום גגות בחורף

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן