מידרג לוגו

קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

איטום ביריעות למרפסת

בעלי בתים רבים חושבים כי הריצוף במרפסת הבית שלהם הוא ריצוף מספיק חזק, מספיק אטום ומספיק עמיד בכדי למנוע הצפות ונזקי מים במהלך חודשי החורף. הם גם מאמינים שהמים הנשטפים אל חור הניקוז ומובלים אל מערכת הביוב לא מצטברים מתחת למרצפות.

אך למעשה, אם יש בעיית איטום נוצרת היקוות של מים מתחת למרצפות (בריכה בלתי נראית לעין), ואם היא לא מטופלת בצורה נכונה היא עלולה לגרום לנזק רב.

היות ואנחנו חיים במדינה חמה, מעטים הם האנשים שבודקים את איכות האיטום במרפסת וכשהם מגלים את הנזק שנעשה, המצב כבר חמור ודורש תיקון כולל שלרב כרוך בהוצאות גדולות.

נזקי מים ועלויות תיקון

כאשר מתגלים נזקי מים במרפסת, חשוב לטפל בהם כמה שיותר מהר שכן הם עלולים לגרור אחריהם הוצאות כלכליות רבות.

ככל שתקדימו לאתר את הבעיה במרפסת, כך תוכלו לטפל בה באופן נקודתי ולחסוך כסף רב. ככל שתאחרו לאתר את הבעיה, כך היא תתפשט ותתרחב והיא עלולה אף לפגוע בקירות הבית ובפנים הבית.

עלויות תיקון נזילות במרפסת ותיקון איטום במרפסת נחשבות לגבוהות היות והן כוללות איתור הנזילה באמצעים טכנולוגיים כגון מצלמה טרמית, פירוק הריצוף הקיים, פינוי המרצפות הישנות, עלות כח האדם, עלות רכישת חומרי איטום חדשים, עלות רכישת ריצוף חדש והרשימה עוד ארוכה.

אין ספק שמדובר בהוצאה כלכלית גדולה ומוטב להקדים תרופה למכה ולבצע איטום מרפסות כבר בחודשי הקיץ.

איתור נזילות במרפסות

במרפסות רבות מותקנת מערכת ניקוז גלויה לעין (חיצונית) שתפקידה לנקז את המים שהצטברו על פני המרצפות ומערכת ניקוז סמויה מהעין (פנימית) שתפקידה לנקז את המים שהצטברו מתחת למרצפות.

כאשר יש בעיה או ליקוי באחת ממערכות ניקוז אלה, נוצרת הצפה בחלקה העליון של המרפסת או בעיית מים ונזילות בחלקה התחתון של המרפסת (מתחת למרצפות) – הפתרון לבעיה? ביצוע איטום מרפסות.

הדרך הראשונה לאיתור נזילות במרפסת היא באמצעות הצפת המרפסת (כמובן לאחר שהמרזבים ונקודת הניקוז נחסמו). כלומר, מציפים את המרפסת במים ומאפשרים להם להיקוות. לאחר כמה זמן, בודקים לאן הם זורמים. אם הם זורמים אל נקודת הניקוז, הרי שהכל בסדר.

אך אם המים מחלחלים הרחק מנקודת הניקוז, הרי שבאיזור הזה יש בעיית איטום וחשוב לבצע בדיקה נקודתית באיזור הזה.

הדרך השניה לאיתור נזילות במרפסת היא להשתמש באמצעים טכנולוגיים כמו מצלמה טרמית המאפשר בעזרת תמונת טרמית לראות את המקומות בהם יש נזילות מתחת למרצפות. החסרון בשיטה זו הוא העלות הגבוהה, היתרון הוא היכולת לאתר את הבעיה במהירות.

יריעות למרפסת – הפתרון היעיל לנזילה במרפסת

בגגות בטון שטוחים הנבנים ברבי קומות ומגדלי מגורים נהוג לאטום את הגג מפני חדירת מים באמצעות יריעות מיוחדות הנקראות יריעות ביטומניות.

קיימים שני צבעים של יריעות ביטומניות המתאימים לשימושים שונים: יריעות למרפסות בצבע שחור ויריעות לגג בצבע לבן. היריעות עשויות מגומי מיוחד או מפלסטיק והן נצמדות אל הגג השטוח באמצעות חימום.

את היריעות הביטומניות השחורות מתקינים בחלקה הפנימי של המרפסת כשכבה מבודדת ואטומה למים. למעשה יוצרים במרפסת הגנה כפולה, חיצונית ופנימית. בחלק החיצוני מגינים מפני חדירת מים באמצעות ריצוף ובחלק הפנימי מגינים מפני חדירת מים באמצעות יריעות ביטומניות המנקזות את המים הנקווים בשכבה הפנימית אל נקודת הניקוז המתאימה.

אך מה קורה אם לא רוצים לחפור אל החלק הפנימי של המרפסת בכדי להתקין את היריעות?

במקרים כאלה ניתן להדביק את היריעות הביטונומיות על הריצוף עצמו אך לפני כן יש לבצע עבודת הכנה הכוללת ניקוי הריצוף מאבק ולכלוך, מריחת חומר מסוג פריימר 101 העוזר ליריעות הביטומניות להידבק טוב יותר והתאמת השיפועים מחדש על מנת שהמים ינוקזו בצורה מיטבית אל חור הניקוז.

לאחר שהונחו היריעות הביטומניות, מבצעים בדיקת הצפה הנמשכת בין 48 ל- 72 שעות. הבדיקה למעשה מוודאת כי המים מנוקזים בצורה נכונה. לאחר מכן, מבצעים את הבדיקה שוב ורק לאחר מכן מתחילים את תהליך הריצוף מחדש.

כמובן, שמוטב לא לעשות את עבודת האיטום בשיטת עשה זאת בעצמך, אלא להיעזר באנשי מקצוע. 

חשוב לדעת!

במקרים בהם התגלתה בעיית רטיבות או היקוות מים מתחת למרצפות במרפסת, חשוב לבדוק גם את הקירות החיצוניים של המרפסת ולוודא שגם שם אין נזקים. היות ומדובר בביצוע עבודה בגובה, חשוב לבחור בחברת איטום ובידוד מרפסות בעלת ידע, ניסיון וותק בכל הקשור לאיטום מרפסות בקומות הגבוהות.

איטום ביריעות למרפסת

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן