קבלן רשום מס' 36727

חיפוש

מתי מתאים לעבוד עם רצועות לאיטום?

עבודה עם רצועות איטום היא שיטת האיטום הנפוצה ביותר בארץ, אבל לפני שבכלל מתחילים לאטום צריך לבדוק האם ניתן להשתמש בשיטה הזו או לא.

מהן רצועות איטום?

רצועות איטום הן רצועות רחבות עשויות גומי או פלסטיק, בעלות תו תקן ישראלי. הן מתאימות בעיקר להתקנה בגגות ישרים או משופעים עשויים מבטון או לגגות חדשים. הרצועות מתחלקות לשני סוגים:

רצועה מסוג – APP הנפוצה ביותר בישראל היות והיא בעלת עמידות גבוהה לשמש החזקה ולחום הישראלי. במארז

רצועה מסוג  – SBSהשימוש ביריעה אינו מתאים לגגות שחשופים לשמש חזקה כי חום השמש פוגע באיכות האלסטית של היריעה וגורם לסדקים. יריעה מסוג זה מתאימה לגגות באיזורים גיאוגראפיים בעלי מזג אויר קר או לגגות מוצלים שאינם חשופים לשמש ישירה ולחום גבוה.

אבל מה לגבי גגות ישנים?

כשרוצים לבצע איטום גגות עם רצועות ביטומניות מומלץ לבדוק קודם מספר דברים:

  1. מה סוג האיטום שהיה עד כה על הגג? כאשר מבצעים איטום חשוב שלא לערבב חומרים שונים ולכן מומלץ לאטום בחומרים חדשים הנמצאים באותה משפחת חומרים של החומר הישן. אם תרצו לאטום גג ישן עם זפת סדוקה, תוכלו להתקין עליו יריעות כי הן מכילות זפת. לא ניתן לבצע התקנה של יריעות על גבי גגות בעלי איטום אקרילי ישן. על מנת לעשות זאת תדרשו לקלף את כל שכבות הצבע הישן וזה תהליך שאורך יותר זמן ועולה יותר כסף.
  2. מבנה הגג – רצועות לא מתאימות לגגות בעלי קולטי שמש ודודי שמש רבים. לצורך פרישת היריעות תצטרכו להרים את דודי השמש והקולטים וזה חייב להיעשות בזהירות מרבית על מנת שלא לגרום לנזק נוסף. ניתן לפתור את הבעיה על הזמנת אינסטלטור המתמחה בהזזת דודים לצורך איטום והחזרתם למקום בסיום העבודה. אלה כמובן גוררים עלויות נוספות.

עבודת איטום גג בעזרת רצועות 

כל עבודת איטום גגות מקצועית תתחיל בפינוי וניקוי הגג מפסולת, לכלוך ואבק. לאחר שהגג נקי מורחים עליו חומר מקשר הנקרא פריימר ביטומני שעוזר ליריעות להידבק ולהיצמד לגג במידה ונשאר לכלוך לאחר הניקוי.

איטום עם רצועות לאיטום

לאחר הייבוש של החומר (שנמשך כארבע שעות לערך) פורשים את הרצועות על הגג ובעזרת מבער מרתכים אותן ומצמידים אל הגג. מתחילים להניח את הרצועות מהמרזבים שהם החלק הנמוך בגג וככל שמתקדמת העבודה מגיעים אל החלק הגבוה ביותר בגג.

כדי להשיג איטום מקסימלי לגג הרצועות מונחות בחפיפה אחת על השניה כדי למנוע חדירת מים במרווחים.

 

איטום עם רצועות לאיטום

תוכן עניינים

מרום שיקום ואיטום מבנים דילוג לתוכן